• crazy dad

få barn att bajsa på pottan

Hej Allihopa, håll på potträna min 2 åring. Det börjar går bra, i att han säger han måste kissa osv men när han säger han måste bajsa väga han att sitta på potta "blöja blöja" skriker han.

Han har mjolk allergi som gör han måge bli trullig. Uppskatta allt råd osv

• Svar på tråden få barn att bajsa på pottan
  • Stjärnebo

Min dotter var likadan när vi pottränade vid 2 års ålder.
    Att bajsa är för de flesta barn lite mer obekvämt att göra på pottan än att kissa.
    Min dotter var torr i kanske 2 månader men kissade endast på pottan och så fort hon behövde bajsa så gick hon själv och hämtade en blöja som hon ville ta på sig. Vi lät henne helt enkelt göra som hon ville och hon var väl helt enkelt inte redo. Men vi provade några gånger att få henne att sitta på pottan med blöjan på när hon bajsade men hon hade sitt "bajsställe" bakom en gardin där hon brukade stå och huka sig lite halvt.. Då flyttade vi pottan dit och då satte hon sig på den ibland :P 

Sen släppte det faktiskt när hon kissade på pottan och råkade bajsa lite grann samtidigt utan att märka det först. Sen när vi såg det så blev ju vi glada och hon hoppade av glädje efteråt! I ett par dagar till ville hon ha blöja men sen råkade hon än en gång råka slappna av lite väl mycket på pottan så det kom bajs ;) Sen kunde vi ta bort blöjorna!

Så ha inte bråttom så kommer det att lösa sig ska du se! Skrattande

Svar på tråden få barn att bajsa på pottan