• Ninnie

Ett mirakel har skett

Jag har försökt få barn sedan 2002. Har aldrig blivit gravid spontant. Fick göra 9 ägginsättningar (ivf) innan vi i juli 2010 fick vår första dotter. Hon kom till på 9:e insättningen på CVL kliniken i Uppsala. Mars 2012 ville vi göra ett syskonförsök. Vi sa att vi gör två försök blir det inget efter dom två försöken nöjer vi oss med ett barn. Men dotter nummer två blev till på första försöket och föddes december 2012. Jag har inte skyddat mig vid sex eftersom det aldrig blivit något innan sedan juni 2002. Nu har jag tappa bort räkningen på när jag sist hade mens men fick för mig att jag hade den sista gången runt 16-18/12 -16. Har alltid haft regelbunden mens har kommit med 25-28 dagars mellanrum aldrig senare. Igår den 14/1 gjorde jag ett digitalt graviditetstest och det visade "gravid 1-2" inom någon minut. Så nu i dagsläget är barn nummer 3 på gång. Vi har sagt att blir det så blir det. Men jag hade inte planerat för att få ett barn till var nöjd med mina två flickor :)
    Vi hade beställt en resa i augusti till alcudia med svärmor och hennes man. Känner mig lite förvirrad och samtidigt lite orolig för misfall.

• Svar på tråden Ett mirakel har skett
  • Meriall

Grattis!! :) Inte ovanligt att man blir gravid spontant även efter att ha fått kämpa, det är som att kroppen vant sig och förstår att graviditet inte är något farligt. Jag hoppas du mår bra när du fått landa lite i det och skydda er om ni inte vill ha ännu fler ;)

• Ninnie

Gjorde ett nytt test idag och då var jag inte gravid så nu väntar jag på att blödningen ska komma. 

Svar på tråden Ett mirakel har skett