• Aniiee

Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?

Som rubriken lyder. Var köper jag detta täcke?

Mitt täcke behöver bytas ut, jag har haft det i många år, och... ja.... börjar se ut som en längd plockad bomull..... får väl skylla mig själv när jag har tre hundar som bäddar med det, och jag inte stoppar in det i påslakan....

Hur som haver. Täcket är ett syntet från IKEA, det svalaste de hade för en 8 år sedan. DET ÄR FÖR VARMT! Så alla förslag på supersvala täcken emottages tacksamt.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Svar på tråden Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?
  • Carambolan

Du har inte övervägt möjligheten att bara ha ett påslakan, om du ändå vill ha det supersvalt...? Så gör jag på sommarhalvåret.

• emmakatta

Jag hade IKEAs svalaste i syntet - för varmt, har nu deras svalaste duntäcke - för varmt. Varvar med det och ett påslakan men det blir lite kallt att bara ha det på vintern och med nerdragna element, så jag byter när jag blir för varm, byter tillbaka när jag blir för kall. Har suktat på ett extrasvalt på Hemtex men det var snordyrt, inte kul om det också är för varmt. Hoppas att du får bra svar!

• Aniiee
    Carambolan skrev 2017-01-13 00:02:07 följande:

Du har inte övervägt möjligheten att bara ha ett påslakan, om du ändå vill ha det supersvalt...? Så gör jag på sommarhalvåret.

Det blir aningens för kallt så här på vintern. Men bara aningens..... På sommaren är påslakan för varmt, oftast. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    emmakatta skrev 2017-01-13 00:14:44 följande:

Jag hade IKEAs svalaste i syntet - för varmt, har nu deras svalaste duntäcke - för varmt. Varvar med det och ett påslakan men det blir lite kallt att bara ha det på vintern och med nerdragna element, så jag byter när jag blir för varm, byter tillbaka när jag blir för kall. Har suktat på ett extrasvalt på Hemtex men det var snordyrt, inte kul om det också är för varmt. Hoppas att du får bra svar!

Precis. Jag kunde ha skrivit det där! Exakt så är det. Och jag tittade också på hemtex hemsida, eftersom jag har gångavstånd till ett hemtex, men fy tusan vad dyrt =(
  • Carambolan

Ett alternativ kanske kan vara att köpa en stor ullpläd istället?

• Aniiee
    Carambolan skrev 2017-01-13 00:25:00 följande:

Ett alternativ kanske kan vara att köpa en stor ullpläd istället?

Hmmm. kanske. Bra tänke.
  • Svansjön

Hemtex svala duntäcke är toppen. Har det även på sommaren. Visst är det dyrt, men vill man sova bra så är det inga pengar tycker jag. Bättre köpa bra och rejält än tre olika täcken som inte funkar.

• Bibbidi

Fast syntet släpper väl inte igenom så mycket värme? Blir väl till och med varmt med lakan gjorda av syntet? 

Jysk tycker jag har bra grejjer. De har rea nu också. Väldigt bra. Skål

• Aniiee
    Svansjön skrev 2017-01-13 00:27:48 följande:

Hemtex svala duntäcke är toppen. Har det även på sommaren. Visst är det dyrt, men vill man sova bra så är det inga pengar tycker jag. Bättre köpa bra och rejält än tre olika täcken som inte funkar.

Absolut är det så, men just nu har jag inte råd att lägga 2000 kr på ett täcke jag eventuellt inte kommer använda. Till nästa vinter tänker jag att jag kanske kan köpa ett sånt.
Svar på tråden Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?