• Anonym (Olivia)

Barn som kräver o får all uppmärksamhet

Jag har träffat en man som har ett barn på fem år. Vi är båda ca 40 år. Jag ser ett framtida problem i uppfostran med hans barn o mina barn.
    Hans barn får liksom ALL uppmärksamhet. Får avbryta. springa omkring i affären & göra som han vill hela tiden. Tex om jag kramar min kille så kommer barnet bara o puttar bort mig för då ska han kramas o det är liksom accepterat. Visst jag förstår de med uppmärksamhet o så men det är lite överdrivet.

Jag skulle aldrig accpetera det från mina barn. Han kan inte ens knappt hänga tvätt när han har sitt barn för då måste han leka med honom hela tiden.

Sånt här måste man väl prata om innan det blir tal om att flytta ihop å så men jag vet inte hur. Varför skulle han ändra sig, han kanske tycker jag borde ändra mig.

• Svar på tråden Barn som kräver o får all uppmärksamhet
  • Anonym (H)

Det var samma problem här med min mans son och då var det inte bara att han skulle ha uppmärksamhet jämt utan att han var EXTREMT bortskämd. Eftersom att jag har ett barn i samma ålder och med helt annan uppfostran så var jag tydlig från första början att jag inte kommer "gå med" på att "uppfostra" mitt barn på det sättet. Min man förstod vad jag menade och började ändra på sig.

Sen hade vi även problemet som du har ts, att barnet alltid skulle ha uppmärksamhet och att min man lät honom få det.
    Samma sak där, jag pratade med min man och berättade hur det fick mig att känna och att det faktiskt är störande att bli avbruten stup i kvarten. Han tog till sig det och nu får faktiskt barnet vänta om vi pratar eller är upptagna på annat vis. Sen tror jag dock att jag har en väldig tur med min man, att han faktiskt har lyssnat på mig! Tror att många föräldrar lätt går in i försvarsställning när det gäller ens barn!

Mitt råd är absolut att du ska prata med din kille men det finns tyvärr inga garantier för att han kommer lyssna på dig, eller ta till sig det du säger.

• Anonym (Olivia)

fler?

• ungbrunett

Låter som bäddad för konflikter. Gå igenom gemensamma förhållningsregler innan det är tal om något samboskap.

• steffo120

Min unge var sån, skulle alltid ha en massa uppmärksamhet och tjatade en massa om ointressanta saker.

Så när jag träffade en ny kvinna så gjorde jag mig helt enkelt av med honom så att han inte skulle störa min nya lilla älskling med sin uppenbarelse. Mitt liv är mycket lyckligare nu, jag kan ägna all min uppmärksamhet åt min lilla kvinna och hon behöver inte känna någon konkurrens från nån unge som bara är i vägen.

TS: har ni inte nånstans ni kan göra er av med ungen? Mamman kan väl ta honom, förmodligen är det ju ändå hennes fel att ungen är som den är.

• Anonym (Olivia)
    steffo120 skrev 2017-01-13 14:45:32 följande:

Min unge var sån, skulle alltid ha en massa uppmärksamhet och tjatade en massa om ointressanta saker.

Så när jag träffade en ny kvinna så gjorde jag mig helt enkelt av med honom så att han inte skulle störa min nya lilla älskling med sin uppenbarelse. Mitt liv är mycket lyckligare nu, jag kan ägna all min uppmärksamhet åt min lilla kvinna och hon behöver inte känna någon konkurrens från nån unge som bara är i vägen.

TS: har ni inte nånstans ni kan göra er av med ungen? Mamman kan väl ta honom, förmodligen är det ju ändå hennes fel att ungen är som den är.

Oj! Varför tror du att jag skulle mena så? Jag har faktiskt fyra barn själv men mina barn får faktiskt vänta på sin tur i diskussioner osv....

ALLT kretsar faktiskt inte runt barnen. Försöker lära mina barn lite vett, hur man beter sig i affären osv osv

Ser inget fel i det.
  • Ess
    steffo120 skrev 2017-01-13 14:45:32 följande:

Bra val eftersom du tydligen inte klarade av ens den mest basala uppfostran.
Svar på tråden Barn som kräver o får all uppmärksamhet