Min sambo vill inte ha fler barn
Jag är 25 år och har ett förhållande med en 14 årig äldre man, som sedan tidigare förhållande har barn, 18, 11 och 4 år. Jag har altid drömt om egna barn o en stor familj. Jag är född in i mammarollen enligt mig själv och älskar barn. Drömmen om att få ett eget/ biologiskabarn är enormt men min nyvarande sambo vägrar och känner att han är färdig med småbarnslivet. I hans förra förhållande blev han tvingad att skaffa de senaste barnet. Vilket jag aldrig skulle gå med på. Vill att vi båda ska känns en längtan om att få ett gemensamt barn. Jag är livrädd men samtidigt älskar jag min man. Ska man lämna för barnlängtan eller ska man vara kvar pga av kärleken. Han vill att jag ska älska hans barn som mina egna men känner inte samma, jag gillar dem som vilket annat barn som helst. Trivs bra med dem men vill binda ihop familjen med ett gemensamt barn. Samtidigt känner jag att om han skulle gå med på ett gemensamt barn och att sen blir det som han påstår, att man går isär o att kärleken försvinner. I dagsläget så lever jag med att "det kanske är skönt att leva utan egna barn" men samtidigt, vad gör man annars av livet. Är barn mening med livet, är det något attt kämpa för?