Flyga till London med Gonal-f och Orgalutran i handbagaget
Hej,
Mensen dök upp tidigare än väntat och jag reser till London i helgen. Behöver därför ha med mig sprutorna gonal-f och orgalutran i handbagaget. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Jag har fixat kopior på mina recept från apoteket. Tror ni detta räcker som intyg? Tänkte lägga medicinerna i en separat påse i originalförpackningarna tillsammans med recepten och behandlingsschemat.
Nu till nästa lilla problem, hur gör man i säkerhetskontrollen? Måste man säga till om sprutorna eller ta ur dom ur väskan vid scanningen? Reser nämligen med bland annat mina föräldrar och syster och jag har inte berättat för dem att vi gör IVF nu och vill gärna undvika det om det går. Så vill gärna försöka undvika uppmärksamhet kring sprutorna vid säkerhetskontrollen. Någon som vet hur det fungerar? Har läst lite olika. Frågade min bästa kompis som är diabetiker och hon tar aldrig ur sina sprutor ur väskan när hon går igenom säkerhetskontrollen och det har aldrig varit någon som kollat dem eller frågat om dom.
Tack för hjälpen :)