• Umspa

Hur känner ni er som är i vecka 17-19?

Hej!

Är nu gravid i vecka 18+2 med fjärde barnet och det känns inte likt de övriga tre graviditeterna, i allafall om man jämför hur jag kände i samma vecka med de andra. Jag undrar lite hur ni andra känner er? Har ni fått större bebismage redan? Känner ni rörelser tydligt/ofta?

Min mage har väl växt lite grann men är väldigt platt på morgonen. Rörelser eller bubbel känner jag max 1-2 gånger om dagen. Vissa dagar inte alls. Är nog ganska orolig egentligen, magkänslan säger mig att detta inte är normalt fast jag vet att de är just normalt.. Att någonting skulle vara fel. Det är ju liksom min fjärde graviditet. Kände tydligare med de andra tre runt vecka 15.

Berätta gärna hur ni mår?

• Svar på tråden Hur känner ni er som är i vecka 17-19?
  • Koz85

Jag har ju inte fått barn innan utan detta är första gången så är inte så erfaren som du men min moderkaka låg ivägen så kände inte ett dugg innan vecka 21-22... kan ju vara något sånt för dig med? :)

• Lotten93

Jag går in i vecka 18 imorgon och har känt rörelser sen vecka 12 och sparkar flera gånger dagligen sedan vecka 15. Det är min andra graviditet och barnet är riktigt aktiv om dagarna :) kan tillochmed känna utanpå. Jag är redan jättestor dock. Så stor att jag kan ställa koppen på magen när jag sitter upp utan att den gör minsta antydan att ramla ner ;)

Mindre kul annars är att jag fortfarande kräks flera gånger om dagen och ligger på minus 1 kilo i vikt sen innan graviditeten. Gick ner 4 kilo i början dock så det går åt rätt håll :)

• druvan52

Jag är i 17+5 idag, första graviditeten. Känner inga rörelser alls. Magen är lite större men ganska oförändrad mot senaste tre-fyra veckorna. Ska till bm imorgon och se om det finns hjärtljud.

• Kissen87

Hej. Jag gick precis in i v. 19 med tredje pojken. Jag kan känna rörelser emellanåt som när jag sitter tillbakalutad, ligger ner eller sitter upp men lite tryck mot magen (typ byxorna trycker mot magen). Men annars är det ganska lugnt i magen. Var på ultraljud igår och han gillar inte att bli "petad" på.. :)

Jag har redan en bebismage som börjar vara i vägen när jag ska hjälpa barnen på med kläder eller ta på mig mina skor.

I övrigt mår jag ganska bra, lite huvudvärk av och till, molande värk i nedre delen av magen (moderkakan som växer). Illamåendet gick över för ca 2 veckor sedan. Men har en konstiga cravings - morötter och citron med salt på och vichy vatten :) :) någon annan som har konstiga cravings?

Umspa- om du är orolig så boka en tid med din BM och kolla på bebisen, men ibland så kan det hjälpa att lyssna på hjärtljuden :)

Stressen av oron är inte bra :(

Hoppas och tror att allt är bra :) :)

Min bebismage denn veckan :)

Bild från igår :)

• Lee***

Jag är i vecka 19 o har moderkakan i framvägg o då tar det lite längre tid att känna fostret

• BalchensMalin

Är gravid med tredje barnet, nu i v20. Och känner bebisen mycket mindre än dem tidigare graviditeterna. Tidigare har jag kunnat känna med handen utanpå runt v17-18, men det glr jag absolut inte nu. Kan känna små kicka lite då och då, och det räcker för att veta att den rör sig. Vet att den växer som den ska och den mår bra. Så det är olika.

• GrönaDruvan

Är gravid med tredje och fjärde barnet nu. Går in i vecka 17 idag och känner mig lika gravid och trött som i slutet av en graviditet.
    Magen är enorm. Ont lite överallt.
    Känner lite rörelser ibland tror jag, men är inte hundra på att det är bebisarna. Men det är det nog.

Svar på tråden Hur känner ni er som är i vecka 17-19?