ventilera mera skrev 2017-01-23 09:41:53 följande:
Jag hade samma problem under de första två åren efter skilsmässan från mitt ex. Han ville också framstå som väldigt bra och trevlig i början, men sen eskalerade det och till slut kunde han kalla mig vad som helst framför vem som helst.
Jag gjorde helt enkelt så att jag gick på de aktiviteter jag ville gå på, jag uteblev inte från något för hans skull. Jag höll mig på min kant och satte mig alltid med någon av barnens kompisars föräldrar, och helst började jag prata med någon redan vid ankomst så att de skulle bli så pinsamt som möjligt för honom om han kom fram och började tjafsa.
Vad som vände det vet jag inte riktigt, men alldeles innan han började bete sig hyfsat mot mig igen så släppte jag en gång av barnen hemma hos hans föräldrar då han var där. Jag följde med dem upp till lägenheten vilket tydligen inte passade honom, så han bad mig dra åt helvete. Hans mamma hörde det och eftersom hon tycker väldigt bra om mig så fick han med all önskvärd tydlighet veta precis vad hon tyckte om hans uppförande. Jag fnissade för mig själv hela vägen till parkeringen kan jag säga...
Det kommer tyvärr aldrig att hända här då mitt ex mamma snarare uppviglar honom till och med i de väldigt få saker vi varit överens om. Vi har däremot vänner sedan långt tid tillbaka som talat om att det han gör inte är okej men då har han blivit ovän med dem också...
Vi behöver träffas vid hämtning och lämning också och barnet påverkas så klart negativt av att han öppet beter sig illa mot mig.