• Lko

Thailand med tre barn, alla tips önskas!

Hej alla föräldrar!

Jag och maken åker till Thailand om 3 veckor tillsammans med våra tre barn (8 år, 5.5 år och 3.5 år). Vi har tidigare varit i Thailand men bara med äldsta barnet och då var han 1 år.

Vi önskar nu få alla tänkbara tips inför resan. Vad kan vara bra att packa med och ha med på planet tex? Vi har en mellanlandning efter 4 timmar. Vi åker tidig morgon så gissar på att vi har pigga barn, haha. Barnen blir lätt rastlösa, speciellt de två minsta. Vi har planerat att ta med IPad men några roliga överraskningar kanske kan vara bra? Som sysselsätter.

Sen när det gäller packningen är vi lite oense. Maken vill knappt ta med någonting medan jag tycker vi ska packa ordentligt. Vad "måste" vi ha med? Några receptfria läkemedel som kan vara bra att ha med? Och hur mycket kläder ska man ta med till barnen egentligen? Vad kan man köpa på plats och strunta i att packa ner tex? Många frågor, och har säkert glömt något jag funderade på också.

Hoppas någon har massor av bra tips! ????

• Svar på tråden Thailand med tre barn, alla tips önskas!
  • vi4ka87

En bekant till mig kontakta precis hem från 3 månader i Thailand med 3 barn. Hon har en blogg på time2travel.se

Kolla där. Tror det kan hjälpa med tips

• vi4ka87

En bekant till mig kontakta precis hem från 3 månader i Thailand med 3 barn. Hon har en blogg på time2travel.se

Kolla där. Tror det kan hjälpa med tips

• nnnnnnnn

Har du FB så finns det en grupp som heter:
    THAILANDGRUPPEN - För oss som reser med barn

Gå med i den, där finns packlistor mm i arkivet.
    Och folk svarar snabbt och trevligt!

Vi har gjort såhär:
    Packa sådant som är OK, men på gränsen tex nästan urvuxna kläder, nästan utslitna kläder  osv.
    Så kan man använda dem 1 gång och slänga efteråt, så har man utrymme att köpa nytt.
    VI har handlat först och slängt sen. Skulle det visa sig att man inte hittar något alls att köpa så får man klara sig med lite halvtaffliga kläder under resan, men vanligtvis åker vi iväg till ett köpcenter/varuhus efter 1-3 dagar och hittar massor.

Lättare att ge råd om man vet vart ni ska - Thailand är stort!

• Lko
    nnnnnnnn skrev 2017-01-08 19:39:35 följande:

Har du FB så finns det en grupp som heter:

THAILANDGRUPPEN - För oss som reser med barn

Gå med i den, där finns packlistor mm i arkivet.

Och folk svarar snabbt och trevligt!

Vi har gjort såhär:

Packa sådant som är OK, men på gränsen tex nästan urvuxna kläder, nästan utslitna kläder  osv.

Så kan man använda dem 1 gång och slänga efteråt, så har man utrymme att köpa nytt.

VI har handlat först och slängt sen. Skulle det visa sig att man inte hittar något alls att köpa så får man klara sig med lite halvtaffliga kläder under resan, men vanligtvis åker vi iväg till ett köpcenter/varuhus efter 1-3 dagar och hittar massor.

Lättare att ge råd om man vet vart ni ska - Thailand är stort!

Tack för tipsen! Lite halvok kläder från sommaren lär ju finnas ????

Vi ska inte till några större ställen dock så vet inte om så stort utbud av nya kläder mm finns. Vi ska till Phipi Och Koh Lanta! ????
Svar på tråden Thailand med tre barn, alla tips önskas!