• Lisen123834

Skulle ni?

Skulle ni lämna er bebis (11 mån) hos farfar som är 74 år och som är ensamstående med en ny stor hund. Hunden är i storlek som en fullvuxen schäfer, den hoppar upp på allt och alla och vill hälsanoch leka och är oerhört sprallig när man är där, utöver det vanliga eftersom den bara är 5månader så är han nog fortfarande extremt energisk. Han har varit i bråk en gång med en hund, och då blev en av ägarna bitna i benen men dom vet inte vilken av hundarna som bet.

Så, farfar tjatar att vara barnvakt skulle ni vågat lämna? Jag känner mig jätteorolig så vill veta om jag överdriver. Min sambo tycker det är ok och att jag överdriver.

• Svar på tråden Skulle ni?
  • Carambolan

Nej, jag hade inte gjort det. Är det bara för farfars egen skull, för att han gärna vill vara barnvakt, hade jag låtit honom ta en promenad med barnvagnen eller nåt.

• Lisen123834
    Carambolan skrev 2017-01-08 18:37:49 följande:

Nej, jag hade inte gjort det. Är det bara för farfars egen skull, för att han gärna vill vara barnvakt, hade jag låtit honom ta en promenad med barnvagnen eller nåt.

Tack gör svar. Ja, det är för farfars skull enbart eftersom han tjatar om det ofta, vi har inget behov av barnvakt just nu.
  • PappaPellerin

Nej, det hade jag inte gjort. Hade gjort som Carambolan nämnt: låtit honom ta en promenad med barnvagnen eller dylikt.

Vi är lika starka som vår starkaste länk.
  • Mammatrams

Jag tror att om man inte kan koppla av när någon passar ens barn så är det ingen mening. Barnvagnspromenad är väl utmärkt, och hunden blir ju vuxen snart nog och kanske lugnar sig?

Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
  • Carin86

Säger som ovan. Låt honom lämna hunden hemma några timmar, så länge som hunden klara sig själv och att han passar ert barn hemma hos er eller ute.

Svar på tråden Skulle ni?