• Anonym (Hjälp!!)

Ivf orgalutran!!

En fråga ang. Orgalutran....varför tar man inte den sista dagen av IVF? Är så rädd att ägglossa i förtid! Känns som att det är på gång och jag har inte äggplock förräns på tisdsg. Någon som vet?

Mvh

• Svar på tråden Ivf orgalutran!!
  • Anonym (Been there)

Njut av dagen utan istället! Å det känns som man ska ägglossa man har ju sjukt många äggblåsor igång samtidigt. Det är uträknat för att man ska plocka en viss tid å det fungerar!

• Anonym (Många)

Lugn du! Spontan äl är extremt ovanligt vid IVF och man slutar alltid med Orgalutranet före ÄP. Lycka till!

• Anonym (Tintin)

Om jag minns rätt tar en ju orgalutran för att äggblåsorna inte ska mogna. Ovitrelle (eller nån av de andra en kan ta som sista spruta) gör ju att äggen/äggblåsorna mognar och är redo att plockas. Skulle en ta orgalutran där lär ju den processen stoppas och därmed inte gå att få ut mogna ägg som kan befruktas.

Jag hade ont hela tiden och trodde jag ägglossat men fick ut 11 varav 9 mogna ägg på plocket :)

Håller tummarna!

• Anonym (Det ska vara på gång?)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-01-08 11:40:15 följande:

En fråga ang. Orgalutran....varför tar man inte den sista dagen av IVF? Är så rädd att ägglossa i förtid! Känns som att det är på gång och jag har inte äggplock förräns på tisdsg. Någon som vet?

Mvh

Du tar ju ägglossningssprutan för att äggen ska göra sig redo för att lossna, vilket kliniken noga räknar ut tiden för. Då ska du inte ta något hormon som stör denna process. Det brukar vara exakt 36 timmar som kroppen tar på sig väl? Det är väldigt ovanligt att du får tidigare äl än vad som står på injektionspennan.
  • Anonym (Hjälp!!)

Åååh tack snälla ni! Nu känner jag mig mkt lugnare ???? Får försöka slappna av och tro på det här!

Tack snälla ni!

• Anonym (Anna-nym)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-01-08 20:22:12 följande:

Åååh tack snälla ni! Nu känner jag mig mkt lugnare ???? Får försöka slappna av och tro på det här!

Tack snälla ni!

Hejsan! Hur har det gått?
  • Anonym (Hjälp!!)

Tack gick bra dessvärre inget plus

• Anonym (Anna-nym)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-01-30 14:22:25 följande:

Tack gick bra dessvärre inget plus

Så tråkigt :/ Vi måste gjort ivf typ samtidigt, jag hade äggplock en vecka efter dig. Så nu e d jag som sitter här o väntar...... Fruktansvärt jobbigt med väntan. Har testdag fredag. Tog du test på testdagen? Hade du några indikationer på att det inte hade funkat? Hur många försök har ni gjort?

kram!
  • Anonym (Hjälp!!)

Hej! Åh spännande! Jag hade känningar till dag 5 sen inget Började test resan på dag 7....ej att rekommendera! Så olika m syntom från person till person....lycja till!!

Svar på tråden Ivf orgalutran!!