Provade tjack för första gången, vad fan hände?
Hej!
För ett par dagar sen så var jag på fest, när alla hade börjat bli berusade så slängde dom fram tjack på bordet och höll på så hela natten inpå morgonen/lunch nästa dag.
Dom frågade mig om jag ville testa , jag sa nej först men med bristande impulskontroll och sviktande omdöme pga alkohol så ändrade jag mig, Tänkte eftersom jag redan äter Amfetamin (Elvanse) mot min adhd så kan väl lite extra inte göra sån stor skada, sen vips så gjorde jag lika som dom andra och höll igång till lunch, tror jag tog lika mängder som dom och då var det första gången för mig, dom sa något i stil med "äh det är större risk att din katt äter upp dig än att du dör av tjack"
Själva ruset var väl inget märkvärdigt tyckte jag, blev bara ännu lugnare och lite mer pratglad men jag kände inte sån stor eufori som folk beskriver.
Strax efter 1 så slutade vi ta tjack och jag åkte hem, väl hemma så började obehag känslor smyga sig på men inget jag brydde mig om just då.
Sen kom en zombieliknande trötthet så jag slängde mig i soffan, väl där så började pulsen stiga och stiga till en sån hemsk nivå som jag aldrig upplevt förut och har aldrig känt hjärtat slår så hårt förr. Försökte att bara andas rätt så pulsen gick ner men inget hjälpte , sen börja jag successivt känna en ganska påtaglig huvudvärk och allt snurrade, i och med det här så började kroppsdel efter kroppsdel domna bort, Jag reste mig upp i ren impuls för att försöka bryta, Gick och skulle ta ett glas vatten, det kändes som att jag inte hade en enda muskel i benen och jag skakade hejdlöst, kände mig även extremt frånvarande och fattade inte vad jag gjorde eller vad dwt är som händer, började se stjärnor och svimningskänslor, Andades stora djupa andetag för att syresätta men det hjälpte inte heller. märkte även hur mina blodådror som normalt sett är stora hade ändrat sig till synål storlek, såg fan sjukt ut. Även tunga ansikte och nacke domnade bort.
Jag lider inte av ångest i vanliga fall men nu hade jag dödsångest.
Försökte gå och hämta mobilen , ramlade omkring och fick i stort sett krypa istället, väl vid mobilen så kunde jag inte ens slå in 112, men till slut lyckades jag och jag sluddrade som jag skulle fått en stroke när jag skulle förklara vad som inträffat.
Nu ett par dagar senare så är jag grymt stel i kroppen, mina leder i fingrarna är inte som dom var förr, nu känns dom krokiga och stela.
Jag har fortfarande en dov tryckande svag huvudvärk,öronen bränner nästan, känns lite obehagligt i ansiktet men ej bortdomnad. känner till och från att känseln försvagas/sticker i ben och armar och även styrkan, sen kommer det tillbaka igen.
Har en skum känsla att känseln är annorlunda i mina händer i det jag tar i, känns nästan lite fördröjt och även rörligheten känns så, nervakada?
Mina blodådror är även dom mindre än vad dom var förr.
Dom går nästan ner på millimeter tunn även nu ibland.
Ambulanspersonalen påstådde att jag hade hyperventilera(det hade jag inte) att det var panikångest i kombination av avtändning och ev tagit för mycket första gången,blodtryck på 177/95 och puls på 135.
dom lämnade mig hemma och sa att jag skulle ta taxi in till sjukhuset om jag blir sämre.
Jag ångrar mig djupt att jag ens testade! Jag har ju inte ens rökt weed förut, har aldrig använt droger men eftersom min adhd medicin är amfetamin även det så valde jag att prova denna gång.
Vad tror ni? Allergisk chock? Överdos? Själv förstår jag inte vad det kan vara men jag sätter en gissning på fet avtändning pga överdoserat hela natten.
Får jag permanenta skador nu så vore det sjukt tragiskt! Första gången man testar en illegal drog och så blir det så här, typiskt min tur.. fy fan vad jag ångrar mig :(
hur stor är risken för att jag får permanent skada av detta?