• Anx123456

Min kattunge är döv

Jag bor i Malmö och har tingat en vit cornish rex hane i Stockholm. 

Det har varit klydd redan från början då uppfödaren ändrat datum på hämtningsdag, tre gånger. 

Eftersom bilfärden är 6 timmar lång så åker vi upp dagen innan och hämtar Lucy på morgonen för att sedan åka hem. 
    Efter ännu mer klydd så säger uppfödaren att veterinären kommer dagen innan och att hon även misstänker att min kattunge är döv. 

Det blir kaos vilket beslut jag än väljer, att behålla eller inte behålla, eftersom jag måste få besked om hans dövhet, göra ett beslut och köra upp samma dag. 

Jag har redan två raskatter hemma, en cornish och en oriental och både killarna springer fritt ute och vi har en öppen kattlucka. Vi bor även relativt nära en väg, ungefär 3 hus tätt inpå innan vägen då. 

Finns det någon här ute som har en döv katt som dem låter gå ute? Och hur funkar det? 

Har taggat ihjäl nu i månader tills min bebis ska komma hem och så får jag detta kastat i ansiktet....

• Svar på tråden Min kattunge är döv
  • Anonym (Inget klokt svar)

Har alltid känt lite extra för djur som behöver lite extra trygghet o stöd. Så jag hade nog haft svårt att avböja djuret bara för att förutsättnnngarna blev lite annorlunda! Tänker att katten själv inte behöver lida av den typen av nedsättningen till skillnad från andra funktionsnedsätt/sjukdomar!

Men jag hade personligen inte vågat ha den lös utifrån beskrivningen du gör , trafik nära o risken med andra djur/faror!

Så jag hade nog präglat den som innekatt. Då det är en raskatt cornish? Så har den ju en tunnare päls typ än de flesta raser o är känslig för kyla så jag skulle inte se problemet med att ha den inomhus! Se till att hitta lite spännande inne miljö /stimulans bara för det gillar ju rasen !

Kattluckan kan du byta till en med magnet halsband eller chip ifall du vill att de andra ska ha vanlig fri tillgång!

Vi har två katter idag o en lucka som i perioder är öppen o i perioder är stängd (beroende på säsong)då de tar in fruktansvärt mkt djur(levande som döda) . Har aldrig varit problem att lära om dem att ta vår dörr istället. Våra är sällan ute gem så förhoppningsvis skulle kissen ha sällskap av en kompis till o från?!

Men om du tror att du har svårt att se bortanför detta o bara vill ha allt som du hade tänkt dig (o ser behoven som en belastning )så kanske det är bättre att någon annan ger den ett kärleksfullt hem?

Välkomnar du den så se till att du inte betalar överpris då den har sin skavank: )

Svar på tråden Min kattunge är döv