Något dåligt händer när jag mår bra
Hej allihopa!
Jag antar att jag går rakt på sak. Jag upplever att varje gång jag mår riktigt bra, är överdrivet lycklig, eller skrattar typ under en hel kväll och är allmänt töntigt glad, så händer något dåligt. Det hade varit så flera gånger under mitt liv. När jag och mina syskon var ovanligt glada en kväll, när vi skrattade och var busiga, så fick vi ett samtal om att vår farfar hade gått bort samma dag (vi var små men vi blev så klart ledsna ändå). En annan gång gick vår morfar bort och samma sak var det då, att man var så ovanligt glad och skrattade innan. För ett halvår sedan dog min kusin samma natt som jag var kolossalt glad, hängde med mina vänner, skrattade, mådde otroligt bra, och morgonen efter fick man reda på att kusinen hade dött. Varje gång jag skrattar nuförtiden, är sådär ovanligt lycklig, så tänker jag "nu kommer något hemskt hända" och jag slutar med en gång. Jag vet att det inte finns ngn logik i det jag skriver, men i stundens hetta verkar det fruktansvärt logiskt. Det känns som att jag inte kan vara för glad, skratta för mycket, för då kommer någon gå bort.
Är jag ensam med att känna såhär? Är jag bara töntig? Några tips på vad man kan göra?