• Svenskfarinorge

Jetlag efter USA resa. Orkar inte snart

Hej!

Jag har ett problem, har googlat runt lite men har inte funnit nåt som hjälper mig så ni kanske har några tips.

Jag och min familj kom hem från en 6veckors USA resa för 1vecka sen. Våran son på lite över 1 år har haft jetlag sen dess. Det var jag förberedd på eftersom det är 6h tids skillnad och en så lång semester men det börjar ta på krafterna nu. Så här ser det ut:

Jag väcker min son runt kl 9 så som han vaknade före resan, han har tupplur mellan kl 11-12 och kl 15-16/17. Han är smått trött och irriterad hela dagen men generellt går det bra. Kl 20, 21 lägger jag honom och han somnar direkt. Men vaknar kl 24 och vill inte somna om. Brukar somna mellan kl 03-05. Har provat och skippa den sena tuppluren men utan Nån skillnad. Det har gått 7 dagar nu och börjar bli orolig, kommer det återgå till det normala??

Hoppas ni kan hjälpa mig på traven.

/ En frustrerad pappa

• Svar på tråden Jetlag efter USA resa. Orkar inte snart
  • My Sigma

Är ni ute på dagen så att han får dagsljus? Det är det bästa sättet att ställa om.

Annars kanske det är så att det är dags för barnet att börja sova bara en gång per dag. När min son var i samma ålder så fick han inte somna efter fyra på eftermiddagen, annars var han uppe till midnatt och härjade.

• Annelie 76

Strax innan mina fyllt ett har de också behövt dra ner till en sovstund på dagen, vid 11-halv tolv och sova ett par timmar. Annars har kvällarna blivit katastrof.

• Svenskfarinorge

Ja vi är ute och leker på dagarna... har provat och hålla han vaken efter tuppluren kl. 11-12 men utan några framsteg...

• Svenskfarinorge

Så jag får göra ett nytt försök imorn, låta han sova lite senare ett par timmar och hålla han vaken sen. :) håller alla fingrar i kors på att det hjälper.. tack ska ni ha för snabba svar

Svar på tråden Jetlag efter USA resa. Orkar inte snart