• multum

RMC Linköping - väntetider osv?

Vi har fått vår remiss skickad till linköping (från jönköping) efter att ha tagit blodprover för ägglossning, diverse sjukdomar & spermatest. Allt såg bra ut. Jag hade en något hjärtformad livmoder (dock inte tvådelad), vilket enligt BM inte skulle ha någon betydelse. 

Remissen skickades i slutet av november, hur lång tid brukar det ta innan man blir kallad till linköping & hur långt fram brukar tiden för besök ligga? Vad är sedan tidsintervallerna mellan besök & till "skarpt läge" vilket jag skulle tro blir ivf för oss...

Tack på förhand :)

• Svar på tråden RMC Linköping - väntetider osv?
  • Snuttis2

Lite osäker på väntetiden nu men när vi blev uppkopplade : ) till rmc runt vintern 2013-2014 såtror jag att vi var igång med utredningen på ca 2 månader!

Vårdgarantin är ju tre månader så den får ni ju åberopa om det drar ut på tiden länge !

• gammelpysen

Det går fort. Vi fick remiss skickad i april och träffade läkaren i juni.

Lycka till!

• längtar80

Vi fick remiss i januari och fick komma på första besöket i slutet av april. Vi fick göra en ivf innan sommaren, sen var det tyst. Inga besked, ingen tidsplan. Vi fick själv ringa efter semestern och då visade sig att de tänkt kalla oss i slutet av september. Eftersom vi själva ringde så gick det lite fortare. Mitt råd är att va inställd på väntan mellan försöken men att även ligga på så det händer nåt! Lycka till!

• marol

Jag ringde i början på januari och vi fick tid 31a januari så det var snabbare än jag väntat mig :) Ska lämna blodprov och urinprov i nästa vecka och sedan veckan efter kommer de kolla passagen i äggledare och kolla äggstockarna. På det besöket får vi svar på min mans Spermieprov och mitt blodprov samt urin. Så hittills bara positivt när det gäller tiden, en tröst i det hela även om den är klen men man får hitta det goda :) sen får vi se hur det blir med tiden sen när testerna är gjorda för vidare eventuell behandling eller så, gissar att det är där det kan bli lite mer krux men vi får se.

Svar på tråden RMC Linköping - väntetider osv?