Kräkfest i fjällen?! Vad hade ni gjort?
Ok, sitter här hemma i soffan och panikar... Vi bor ihop och har varsit barn samma veckor. Allt funkar bra och det är happy family. Sambons ex barnets förälder ringde i söndags och undrade om barnet skulle komma på måndagen pga att syskonet där hemma kräkts hela natten.. Jag föreslog för sambon att vi skulle ha kvar henne alt att hon skulle åka till farmor och farfar då det ändå inte är någon skola.. Men han sa att hon måste få träffa sin mamma också och att han behöver jobba. Vi åker till fjällen imorgon så hon skulle bara hinna vara hos mamma 3 dagar. Jag sa att detta riskerar hela resan för henne.. Tänk om hon blir sjuk och ej kan följa med?! Hans svar var att ingen av de vuxna insjuknat och att jag överdriver. Så barnet åker till sin mamma. Igår ringde mamman och berättar att hon spyr som en gris( mamman inte dottern) och nu ska vi åka till fjällen imorgon på morgonen.. Suck.. Känns som om barnet kommer börja spy i bilen upp typ.. Det har ju verkligen inte gått 48 h sen mamman började spy. Kompromissade med sambon och sa att vi hämtar henne inte ikväll. Vi plockar upp henne påvägen imorgon. Mitt barn kom ikväll. Vi har längtat så mycket efter denna resa och mitt barn vill ju verkligen ha med sin bästis ( bonussyskonet) till saken hör också att vi ska åka med svärisarna ( farmor och farfar) samt farbrorn och hans sambo. Men till dom får jag absolut inte säga ngt om magsjukan vilket känns helt fel. Känns som om det blir spyfest uppe i stugan med alla.. Men känner inte heller att jag kan förbjuda hans barn att följa med... Vet varken in eller ut.. Vad hade ni sagt/gjort?! Önskar så att han lyssnat på mig och inte skickat dit barnet när dom hade magsjuka där 3 dagar innan vi ska åka...