• IngenSomGillarMig

Vad borde man skriva i det första meddelandet??

Tja!

Jag är en 18 årig kille som blivit intresserade av en 17 årig tjej. Tyvärr så ser jag henne ytterst sällan (jag jobbar på ett gym och hon tränar där, men nu så har hennes kort gått ut och hon har inte köpt något nytt, så vet inte om hon kommer tillbaka dit). Jag tänkte därför skriva till henne och hoppas på svar. (skriva via Facebook, har inga andra alternativ just nu). Men lite tips tack, vad ska man skriva för att hon mest troligt ger ett svar?? Enligt mig så ska det vara kort för att det ska bara enkelt att svara på, och då även vara en fråga så att hon vet att jag förväntar mig ett svar????

Tips på frågor, enkel att svara på och inte för creepy känsla som att fråga något privat. Utan en enkel öppningsfråga men kanske bättre än "hur är läget".

Tack på förhand

• Svar på tråden Vad borde man skriva i det första meddelandet??
  • Carambolan

"Hej! Vet inte om du känner igen mig, jag jobbar på gymmet. Hoppas att du inte tycker att jag är läskig som letar upp dig så här. Du verkar så trevlig och jag ångrar att jag inte vågade snacka mer med dig medan du tränade där. Får jag skriva till dig här?"

• IngenSomGillarMig
    Carambolan skrev 2017-01-04 13:23:40 följande:

"Hej! Vet inte om du känner igen mig, jag jobbar på gymmet. Hoppas att du inte tycker att jag är läskig som letar upp dig så här. Du verkar så trevlig och jag ångrar att jag inte vågade snacka mer med dig medan du tränade där. Får jag skriva till dig här?"

Det är bra????
  • mammaåten

Är det meningen att du ska veta att hennes kort gått ut eller har du bara koll för att du tycker hon verkar intressant? 

Jag skulle INTE sagt som föregående sa på just "medan du tränade där" - jag skulle ha backat direkt om du skrivit det till mig. 
    Skriv istället något i stil med att du inte sett henne där på ett tag.

• IngenSomGillarMig
    mammaåten skrev 2017-01-04 14:48:33 följande:

Är det meningen att du ska veta att hennes kort gått ut eller har du bara koll för att du tycker hon verkar intressant? 

Jag skulle INTE sagt som föregående sa på just "medan du tränade där" - jag skulle ha backat direkt om du skrivit det till mig. 

Skriv istället något i stil med att du inte sett henne där på ett tag.

Nej, det är inte meningen men det är något som syns på kundens profil, så jag har kollat för att hon verkar intressant.

Och du har rätt om det att hon kanske backar, ska tänka på det
Svar på tråden Vad borde man skriva i det första meddelandet??