• gladtjeej

Barn som tappar tänder tidigt.

Sonen blir 5 i juni och har sina första lösa tänder.. ni som haft barn som tappat tänder tidigt, när kom de permanenta tänderna sen?

• Svar på tråden Barn som tappar tänder tidigt.
  • Linda2barnsmamma

Min flicka tappa 7 tänder under ett år ( hon var då 5-6 år ) nu blir hon 7 i februari och dom första är nästan framme :)

Så 1 år tog det innan dom första kom.. satt förmodligen högt upp.. hon var tvungen att tappa 4 st framme i överkäken för att 2 skulle komma (tänderna var större) så nu ser hon inte tandlös ut längre :)

• Nelah

Min sons tand blev lösa innan han fyllde 5 men var typ lös i 6 månader innan den trillade ut. Han vägrade pilla på den. Tanden under kom upp nästan direkt och fick Tanden bredvid att bli lös.

Han brås på sin mor :p jag började också tappa mina däromkring och var tandlös på alla kort :p

Jag vill och jag kan...
  • Sillavill2

Min femåring har tappat de två nedre framtänderna och de nya kom upp på en gång. Man kunde se toppen på den nya tanden direkt när de tappaded (ca 3 månaders mellanrum mellan att den första tappades och den andra) de var lösa 3-4 månader. Inga lösa nu.

• viseversa

Min dotter är 9 och tappade första tänderna vid 5. Nu har hon bara 4 kindtänderna längst in kvar att tappa. Två på varje sida Resten är permanenta. Eller påväg upp.

• milli79

Sonen var 5,5 när han tappade första tänderna. De permanenta kom direkt. De hade nog redan börjat putta undan mjölktändera så det var inte länge det var en glugg.

• Mamma till 3 M

Mina dörrar som är 5 (6 i maj) tappa första tänderna runt sin 5-års dag.. har nu tappat 5 st sen dess o 2 nya är helt uppe o de andra sticker fram :) båda har 2-3 lösa.. men hoppas de kommer fler nya innan de lossnar.. haha

• tulip79

Min son är 5 år och 3 mån. Han tappade sin första tand 10 jan. Nu är tanden under fullt synlig (ca 3-4 mm).

Svar på tråden Barn som tappar tänder tidigt.