Barn som tappar tänder tidigt.
Sonen blir 5 i juni och har sina första lösa tänder.. ni som haft barn som tappat tänder tidigt, när kom de permanenta tänderna sen?
Sonen blir 5 i juni och har sina första lösa tänder.. ni som haft barn som tappat tänder tidigt, när kom de permanenta tänderna sen?
Min flicka tappa 7 tänder under ett år ( hon var då 5-6 år ) nu blir hon 7 i februari och dom första är nästan framme :)
Så 1 år tog det innan dom första kom.. satt förmodligen högt upp.. hon var tvungen att tappa 4 st framme i överkäken för att 2 skulle komma (tänderna var större) så nu ser hon inte tandlös ut längre :)
Min sons tand blev lösa innan han fyllde 5 men var typ lös i 6 månader innan den trillade ut. Han vägrade pilla på den. Tanden under kom upp nästan direkt och fick Tanden bredvid att bli lös.
Han brås på sin mor :p jag började också tappa mina däromkring och var tandlös på alla kort :p
Min femåring har tappat de två nedre framtänderna och de nya kom upp på en gång. Man kunde se toppen på den nya tanden direkt när de tappaded (ca 3 månaders mellanrum mellan att den första tappades och den andra) de var lösa 3-4 månader. Inga lösa nu.
Min dotter är 9 och tappade första tänderna vid 5. Nu har hon bara 4 kindtänderna längst in kvar att tappa. Två på varje sida Resten är permanenta. Eller påväg upp.
Tack för alla svar! Hoppas att han inte behöver vänta allt för länge :)
Sonen var 5,5 när han tappade första tänderna. De permanenta kom direkt. De hade nog redan börjat putta undan mjölktändera så det var inte länge det var en glugg.
Mina dörrar som är 5 (6 i maj) tappa första tänderna runt sin 5-års dag.. har nu tappat 5 st sen dess o 2 nya är helt uppe o de andra sticker fram :) båda har 2-3 lösa.. men hoppas de kommer fler nya innan de lossnar.. haha
Döttrar *
Min son är 5 år och 3 mån. Han tappade sin första tand 10 jan. Nu är tanden under fullt synlig (ca 3-4 mm).