• Emmaborås

Huvudvärk ofta..

De säger att jag inte behöver vara orolig men är det verkligen normalt att ha haft huvudvärk i stort sett varje dag i tre månader? I början även flera migränanfall. Min vardag funkar inte när det gör som ondast :/ någon som har detsamma?

• Svar på tråden Huvudvärk ofta..
  • pangea

Jag har också haft problem med huvudvärk i snart 2 månader. Inte varje dag men nästintill, trots bra järnvärde och blodtryck, Min försvann i mellandagarna då jag var ledig, bara för att komma tillbaka lagom till ledighetens slut, så tror kanske det hänger ihop.

Är du stressad eller så i övrigt? Jag är på en praktikplats där jag inte trivs och känner mig pressad att prestera, men slutar efter nästa vecka så hoppas på att det kanske kan försvinna då.

• pangea

Gick in i vecka 20 idag förresten. Hur långt gången är du?

• Emmaborås

Inne i vecka 22 nu. Känner väl stress då jag inte kan göra något på jobbet, vet inte om jag får från försäkringskassan, om jag får gå hem tidigare, hur ekonomin kommer gå ihop, vet att efter mammaledigheten måste jag söka nytt jobb och sedan saknar vänner som aldrig har tid att ses.. Mitt järnvärde och blodtryck låg också bra.

• pangea

Hmm, ja jag känner igen mig i flera av dina funderingar.. vet inte alls om det är relaterat till huvudvärken visserligen. Jag blev erbjuden en läkartid för att försöka undersöka detta vidare, men har valt att avvakta och se om det går över av sig självt. Det kanske kan vara ett alternativ för dig som gått med det så länge? Kan ju inte skada i alla fall :)

• Emmaborås

Ska ta upp det med barnmorskan om ett par veckor då jag ska lyssna på hjärtat :) hon borde ju veta kanske

• Hilda77

Huvudvärk har varit mina enda symtom när jag varit gravid. Börjar redan innan jag plussat för att sen eskalera.

Har fått citodon under båda mina graviditeter som jag fått ta fram till 2 veckor innan förlossningen.

• pangea
    Hilda77 skrev 2017-01-05 10:45:53 följande:

Huvudvärk har varit mina enda symtom när jag varit gravid. Börjar redan innan jag plussat för att sen eskalera.

Har fått citodon under båda mina graviditeter som jag fått ta fram till 2 veckor innan förlossningen.

Oj, stackare! Men skönt att du fick Citodon :)
  • An89

Jag har också besvärats av huvudvärk länge nu. Går in i v 20 idag. Ringde bm igår, hon tipsade om att kontakta en sjukgymnast för massage eller akupunktur. Fungerar för många, och har även haft två kompisar som blev av med sin huvudvärk mha akupunktur. Känner ni er stressade kan det nog vara bra hjälp, då det hjälper er att slappna av.. :)

Bm sa även att har man migrän/huvudvärk innan man blir gravid får vissa mycket mycket värre besvär under graviditeten, medan vissa blir av med det helt.. Hoppas ni hittar nåt som hjälper er! :)

Svar på tråden Huvudvärk ofta..