Missfall och nu ångest att jag inte kan bli gravid igen
Med stor glädje drog jag och sambon igång bebisverkstaden. Många av våra vänner och syskon blev gravida runt omkring oss och vi gladdes så med alla.
Så kom det efterlängtade plusset. Lyckan var total. När jag gick in i vecka 6 så förstod jag att det inte längre var som det varit innan. Något hade förändrats och efter att ha kissat på en sticka som blev svagare började jag blöda. Jag fick ångest och grät så länge jag blödde men kände mig direkt starkt efteråt och vi bestämde oss för att köra igång igen.
Nu har det gått tre månader och ännu inget plus. Min kropp har inte känts helt på banan och jag testade med ägglossningstest förra månaden men det var positivt under bara några timmar.
Vi försöker hitta tillbaka till glädjen men det är svårt. Nu berättar folk runt omkring oss att de är gravida, bf samma vecka som vi skulle ha haft. Jag gläds med dem men känner nu samtidigt en sorg och en stor oro. Jag är rädd att inte bli gravid igen, rädd att det blir missfall igen.
Vet nog inte riktigt var jag vill komma. Men är det någon som har upplevt samma? Det är inte som att jag är ledsen över själva missfallet utan snarare över att det nu är mer verkligt hur skört allt är och att jag inte vet om vi kan bli gravida igen och om det då får stanna kvar.
Våra familjer vet om vårt missfall och alla peppar med att nu vet vi ju att vi kan bli gravida. Men vet vi verkligen det? Det enda vi säkert vet är att vi inte kunde gå genom en hel graviditet med lycklig utgång.
Någon annan som känner igen sig?
Jag är 32 så känner mig också rätt stressad. Tror det är en stor del av min oro.