Vill bli vegitarian (Gastric Bypass)
Hej, mitt namn är Malin.
Jag är Gastric Bypass opererad och har efter det helt tappat suget efter kött! tycker inte det smakar gott längre.
Så jag funderar på att bli vegetarian. Alltså att jag vill byta ut just köttet i min vardag (kommer fortfarande använda mig av ägg, mjölk osv - men inte kött)
Vet inte så mycket om just vegetarians kost... och på grund av min operation så är det EXTREMT viktigt att jag får i mig ALLA behövande ämnen.
Så min första fråga är: Kan jag sluta med kött trotts att jag är opererad? För har hört många säga att jag inte kan det och kommer ihåg från sjukhuset då läkarna kommentera att jag måste äta mycket kött nu efter operationen för att få i mig dem viktiga ämnena... men jag vägrar tro att det är omöjligt för mig att bli vegetarian?
Sen medans vi ändå är inne på ämnen tar jag även gärna emot kosttips... vad äter ni för att få i er alla viktiga ämnen? hur lägger ni upp vardagskosten?
(OBS!!! SJÄLVKLART kommer jag rådfråga både mina läkare och dietist innan jag ändrar i min kost! vill bara höra era åsikter och erfarenheter först)