• Anonym (Färga)

Färga håret korthårig kille

Det är så att jag är en kille på 27 år som har jättemycket grått/vitt på sidorna. Om några år kommer jag förmodligen få börja färga håret, men hur gör man som korthårig? Om man har en kort, eller en medelkort/lång frisyr, hur ofta behöver man färga det, och hur långt tid tar själva färgningsprocessen? Några tips och förslag? 

Jag kan själv tycka att de vita/gråa är snyggt, men problemet är att jag inte vill se äldre ut än jag faktiskt är, även om jag faktiskt ser lite yngre ut än jag är, minus det vita håret. Min fars fick det tidigt, även min yngre syrra har fått det och färgar. 

all tips mottages gärna :)

• Svar på tråden Färga håret korthårig kille
  • Anonym (ja)

Det tar lika lång tid oavsett hur långt håret är.

Dock så ser det löjligt ut när en man färgar håret.

• Anonym (Färga)

Jag vet att färgen sitter i lika länge, men ju kortare hår man hår så borde utväxten synas betydligt tydligare?

Och varför skulle det se konstigt ut? Om jag är naturligt svarthårig och färgar håret svart..på vilket sätt skulle det se konstigt ut?

• flygrl
    Anonym (Färga) skrev 2017-01-01 18:50:07 följande:

Jag vet att färgen sitter i lika länge, men ju kortare hår man hår så borde utväxten synas betydligt tydligare?

Och varför skulle det se konstigt ut? Om jag är naturligt svarthårig och färgar håret svart..på vilket sätt skulle det se konstigt ut?

Har du kortare hår syns det "nya" håret från hårrötterna mer & tydligare ja. Tough shit! ;)

Problemet e man oftast kan se om hår e färgat. Orsaken e färgat hår blir mer homogent i färgen än naturligt tex svart hår och färgat mörkt/svart hår kan få ett röd aktigt skimmer typ. :/

Men vill du färga håret ska du ju göra det. Helt ok förstås. Men försök göra det med färgning som ger en mer "naturlig" färg dvs inte blir så homogen. Då syns det mindre det e färgat. ;)
  • Anonym (Färga)
    flygrl skrev 2017-01-01 19:18:18 följande:
    Har du kortare hår syns det "nya" håret från hårrötterna mer & tydligare ja. Tough shit! ;)

Problemet e man oftast kan se om hår e färgat. Orsaken e färgat hår blir mer homogent i färgen än naturligt tex svart hår och färgat mörkt/svart hår kan få ett röd aktigt skimmer typ. :/

Men vill du färga håret ska du ju göra det. Helt ok förstås. Men försök göra det med färgning som ger en mer "naturlig" färg dvs inte blir så homogen. Då syns det mindre det e färgat. ;)
    Men jag har jag sett många tjejer t.ex som inte har svart hår naturligt, få den "riktiga" svarta hårfärgen, den jag har naturligt..så något svårt borde det väl inte vara? Eller är det knepigt ?
  • flygrl
    Anonym (Färga) skrev 2017-01-01 19:47:52 följande:
    Men jag har jag sett många tjejer t.ex som inte har svart hår naturligt, få den "riktiga" svarta hårfärgen, den jag har naturligt..så något svårt borde det väl inte vara? Eller är det knepigt ?
    Dom tjejerna har väl gjort det enligt konstens alla regler. Kanske rent av hos frissa.
    Det går väl men måste göras rätt för bli sådär bra på "naturligt vis".
    Mitt tips skulle väl va du går till en duktig frisör och sen kollar hur den gör på dig. Försök få tips & kanske kan du få köpa bra medel av frisören.

Lycka till! :)
Svar på tråden Färga håret korthårig kille