• Anonym (Ont)

Sårad till tusen ...

Känner mig så ledsen, och billig... så oväderfull..

Hjälp mig att tänka på ett annat sätt....

Jag och min sambo har varit ihop i över 4 år, vi har en villa och en son på 6 månader ihop.

Nu till saken, jag har alltid velat gifta mig. Känslan av att min man vill ha mig till just sin fru känns så fantastiskt.. jag har varit väldigt öppen nästan tjatat om de.. någon gång sa jag "men vi har ju barn ihop snart, juridiskt sett hade de varit bäst, för bådas skull" vi behöver inte ha ett stort bröllop, vi kan gifta oss borgligt.

Men de fanns inget att diskutera,svaret va nej. Vi ska gifta oss men inte nu eller inom de närmaste.

Jag slutade att tjata. Sen blev jag ganska allvarligt sjuk och fick problem med hjärtat som är nu under utredning.

Idag morse pratade vi om året som va och vad vi ville göra annorlunda.

Han börja att säga "när vi fick reda på att du hade problem med hjärtat fick de mig att tänka om, jag tycker vi ska gifta Oss på pappret i stadshuset, men du får inte ta mitt efternamn"

Första reaktionen blev jag glad, men sen dog något inom mig.. han vill inte alls gifta sig med mig, de detta va inte hans kärleks förklaring, de va rent strategiskt från hans sida om något hände mig...

De gör så ont... känner mig så billig... oälskad..

Ovärdefull.....

• Svar på tråden Sårad till tusen ...
  • cmapa
    Anonym (Ont) skrev 2017-01-01 01:19:36 följande:

Känner mig så ledsen, och billig... så oväderfull..

Hjälp mig att tänka på ett annat sätt....

Jag och min sambo har varit ihop i över 4 år, vi har en villa och en son på 6 månader ihop.

Nu till saken, jag har alltid velat gifta mig. Känslan av att min man vill ha mig till just sin fru känns så fantastiskt.. jag har varit väldigt öppen nästan tjatat om de.. någon gång sa jag "men vi har ju barn ihop snart, juridiskt sett hade de varit bäst, för bådas skull" vi behöver inte ha ett stort bröllop, vi kan gifta oss borgligt.

Men de fanns inget att diskutera,svaret va nej. Vi ska gifta oss men inte nu eller inom de närmaste.

Jag slutade att tjata. Sen blev jag ganska allvarligt sjuk och fick problem med hjärtat som är nu under utredning.

Idag morse pratade vi om året som va och vad vi ville göra annorlunda.

Han börja att säga "när vi fick reda på att du hade problem med hjärtat fick de mig att tänka om, jag tycker vi ska gifta Oss på pappret i stadshuset, men du får inte ta mitt efternamn"

Första reaktionen blev jag glad, men sen dog något inom mig.. han vill inte alls gifta sig med mig, de detta va inte hans kärleks förklaring, de va rent strategiskt från hans sida om något hände mig...

De gör så ont... känner mig så billig... oälskad..

Ovärdefull.....

Detta käns inte sant! Overkligt! Hjärtproblem? Vad?
  • Millan644

Kan förstå att det gjorde ont när han uttryckte sig på det sättet om något som betydde mycket för dig... vad menade han att skillnaden skulle vara om du tog hans efternamn eller inte?

• Anonym (Ont)
    cmapa skrev 2017-01-01 01:36:12 följande:

Detta käns inte sant! Overkligt! Hjärtproblem? Vad?

Oregelbunden hjärtfrekvens pendlar mellan 34-160 puls, över 15.000 extra slag (VES) på 40 timmar , många i bigemini. Skall snart få göra ultraljud på hjärtat för att få mer svar.
  • Anonym (Ont)
    Millan644 skrev 2017-01-01 01:38:31 följande:

Kan förstå att det gjorde ont när han uttryckte sig på det sättet om något som betydde mycket för dig... vad menade han att skillnaden skulle vara om du tog hans efternamn eller inte?

För då är de på pappret bara och inte på riktigt för de vill han inte göra nu...
  • Anonym (J)

Åh, vad tufft TS. Beklagar verkligen, hoppas det löser sig med din hälsa.

Blir så förvånad över din sambos tänkesätt och hur han uttryckte sig, så hjärtlöst. Men varför ska ni gifta er överhuvudtaget i så fall?

• cmapa
    Anonym (Ont) skrev 2017-01-01 02:00:28 följande:

Oregelbunden hjärtfrekvens pendlar mellan 34-160 puls, över 15.000 extra slag (VES) på 40 timmar , många i bigemini. Skall snart få göra ultraljud på hjärtat för att få mer svar.

Det där är inte bra. Är det medfött eller har det uppkommit nu?
  • Anonym (Baberibs)

Är du helt säker på att han gör det av strategiska skäl? Han kanske insåg att livet är kort och att det kan vara för sent snart?

Och är det verkligen citat från honom? Jag tänker på "gifta oss på papperet" och "du får inte ta mitt efternamn"?

• Millan644

Ja du, hade han gett mig en sån anledning att det bara ska vara på papper, då hade jag nog vägrat. Förklara för honom precis som du känner, att du vill gifta dig av kärlek och inget annat.

• Physalis

Jag tycker du ska berätta hur hans "frieri" uppfattas. Jag gissar att du menar att dina saker anses vara era och därmed hans om du dör samt bestämma vad som händer dig om du själv inte kan föra din talan.

Om han verkligen menar det så hade jag lämnat så fort du orkar.

Vilket svek.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Vilket svin)

I ditt läge skulle jag vägra giftermål och inte skriva på några papper. Varken samboavtal eller testamente. Om något skulle hända dig så ärver din son din del av den gemensamma bostaden och bohaget och allt annat du lämnar efter dig. Uppenbarligen vill sambon bara gifta sig för att skydda tillgångarna. Oerhört osympatiskt.

Svar på tråden Sårad till tusen ...