• Kempegrej

Imovane + alkohol

Hej, jag hade varit vaken i drygt 30 timmar, tog då en propavan som jag sedan sov 5-6 timmar på. Vaknade vid 8 imorse, förskte somna om men gick inte och jag ville verkligen sova lite till iom att jag inte sovit natten innan. Tog då en tablett Imovane 7.5mg cirka 09:30 för att kunna slockna nån timme till men det gick inte. Så jag gick upp och gjorde i ordning lite frukost ist..

Nu till frågan, är det okej för mig att börja dricka alkohol cirka 6 timmar EFTER att jag tog in Imovane. Halveringstiden ligger ju där omkring men det innebär att jag fortfarande har halva dosen kvar i blodet vid tiden då jag börjar dricka alkohol.

Kan det vara farligt eller är tiden mellan Imovanen och alkoholen så pass lång att det inte ska vara några problem? 
  • Svar på tråden Imovane + alkohol
  • Psychonaut1974

Jag hade 15 mg imovane till natten förut (2x7.5mg)...det hjälpte inte ett dugg ofta även med 2x5mg Apodorm (nitrazepam) till det + 10 mg Stesolid (för lite för mig!). var inga problem att ta dom OCH hälla i sig ett antal öl på det så jag faktiskt somnade till slut. Förvisso har jag extrem tolerans mot det mesta.Men äter du 7.5 mg Imo......så kan du utan problem sprita på efter 6 timmar. Du känner ju själv om du är dåsig när du vaknat, men efter 6 timmar ska det vara ute ur kroppens system, även om det skulle synas på ett zopiklonprov eller screening att du tagit det. Halveringstiden är mycket kort....don't worry.

• i-o

Alltså vad har ni för uppfattning av Imovane och andra bensodiazepiner? De är först och främst lugnande och många är insomningstabletter, inte några knockoutdroppar. Då får ni ta till narkos och det ska man inte göra ändå för narkos orsakar andra problem.

Man ska redan vara beredd på att lägga sig och sova/vila när man intar dessa och de ska inte under några som helst omständigheter blandas med alkohol för att flumma på, det är inte syftet. Då har man problem med alkoholen och förvärrar sina problem genom att blanda.

Annars så får man så gott uthärda och vara vaken istället och försöka vara produktiv.

Svar på tråden Imovane + alkohol