imorgon tar allt slut
Det känns så..
Har ingen att prata med och känner ett desperat behov att få skriv av mig.
Det är så att min pappa gick bort hastigt och oväntat för några månader sedan.
Ordnade begravning, tömde hans bostad och gjorde allt men förstod aldrig riktigt att han är borta föralltid. Väntade förgäves att någon skulle ringa och säga att det inte var han, att de hade tagit fel.
Håller krampaktigt fast vid allt som gäller min far och sorgen är just idag mer än jag orkar bära.
Har tidigare haft många och svåra depressioner och har haft ett tufft liv men när pappa dog var det som om livet drog bort mattan under mina fötter och jag föll ner i ett svart hål.
Så nu sitter jag här och mår dåligt. För imorgon är det sista dagen på det sista året min pappa fanns här. Och det känns så tungt. Som om allt som berör honom nu är slut. Finns inget kvar att hålla sig fast i. Inget att ha fokus på. Alla papper är ordnade. Bostaden tömd. Ingen pratar om honom. Alla andra verkar ha sörjt "klart" och han är bara så förfärligt borta från jordelivet. Gör så ont i mitt hjärta, vill inte att det ska vara över, vill inte att han ska vara borta. Saknar honom mer för varje dag som går. Hör hans röst i mitt huvud "gråt inte över mig älskade barn. Du ska inte gråta över din gamla far." så som han sa. Han var inte ens gammal utan dog mitt i livet..
Förstår nu efteråt att han nog visste att hans tid här var påväg att rinna ut och att han ville förbereda mig för sin flytt härifrån.
Han var så god och fin min far. Någon att se upp till. Han betydde allt för mig och fanns alltid där.
Finns det något man kan göra för att känna sig bättre till mods?
Har lång väg till hans grav så kan inte besöka den när jag vill, har en minneshylla med foton och ljus. Finns det något annat man kan göra för att inte känna sig så förfärligt ensam och mildra tanken på att det sista årets sista dag skrämmer livet ur en?
Tack för att du orkade läsa/en olycklig och vilsen själ utan far