• Annis85

Festtips hitåt!

Planerar en överraskningsfest för min mamma som fyller 50 i april. Temat kommer att vara 80-tal, tänkte att hon skulle få återuppleva ungdomen igen för en kväll ;)

Hur som helst, tar gärna emot era tips på hur denna fest kan ordnas så att det blir en riktigt rolig kväll! Exempelvis lekar, god mat att bjuda på (enklare plockmat, tips på hur lokalen kan fixas för rätt partykänsla, bra musik till låtlistan och andra roliga grejer vi kan hitta på!

• Svar på tråden Festtips hitåt!
  • MEE83

New Gold Dream är en av mina absoluta favorit låtar från det årtiondet,

Small town boy såklart, en bomb. Det finns mer dansanta versioner än denna, den här kommer ju igång först runt 2:50. Men detta är min favorit från original releasen, sedan finns det ju en del riktigt bra covers av den såklart.

Another Night, vad fan är det är artisten heter.. den är tung dock.

Det finns väldigt mycket bra musik från det årtiondet, mycket skit också givetvis, all kass mainstream-hårdrock till exempel.

• MEE83

Glömde en riktig favorit, Alan Pearson Project vs Pink Floyd=Pink Project, en mashup av en kvartett italienare, släppt typ 83, mitt födelseår! Älskar denna, jag har för mig att det var snubben bakom bland annat Kano som låg bakom den. Kano gjorde en del roliga grejer, t ex Another Life.

• nnnnnnnn

Det finns ju färdiga musiklistor på olika musiktjänster. En stooor hit på 80-talet var absolute music - skivorna och givetvis finns även en som heter "Absolute 80".
    Den ligger iallafall på spotify, men går säkert att få tag på annat sätt med.
    Så slipper man ägna timmar åt att sätta ihop en perfekt låtlista som ingen lyssnar på iallafall...

Här finns massor med tips på mat:

alltommat.se/80-talsmaten-vi-minns-och-vill-ha-mer-av/
    tinyurl.com/goa6ecl

Mycket av det går att ha på en buffé tex paj, krustader, avocado mm. Och varför inte återuppliva toast skagen eller räkcoctailen? Till efterrätt måste det väl nästan bli banana split?

Om det är många gäster och man sitter ner och äter kan det vara kul med lite pyssel vid platserna tex gissa kändisen? Där det finns bilder på 80-tals kändisar och så ska man försöka komma på vad de hette.
    Eller ha en introtävling i lag? 80-talslåtar såklart.
    Frågesport är vanligt med.

• Annis85

Tack för tipsen! ???? Alltid en bra start, kul idé med introtävling ????????

• Annis85

Haha där gick visst telefonen bananas med en massa frågetecken som inte skulle vara där :))

Svar på tråden Festtips hitåt!