Hur ska jag få mod att avsluta relationen?
Hej, det är första gången som jag får med i ett forum - har länge tänkt tanken, men aldrig kommit till skott.. Men nu är jag här för jag vet ärligt talat inte hur jag ska bete mig... Lever i en samborelation och har ett gemensamt barn i skolåldern. Ibland är det bra mellan oss, men för det mesta lever vi i tystnad - och det är ju inte bra såklart.. Det är sällan vi verkligen pratar och när vi väl gör det handlar det om vardagliga ting - vem lämnar/hämtar, vem ska handla, laga mat. De få gånger som vi pratar slutar allt som oftast i diskussion och så blir vi griniga på varann. Jag är fullt medveten om att man aldrig kan jämföra den första förälskelsen och nyfikenheten man då har, med ett förhållande som varat i över tio år - men ska det verkligen vara så här? Hela min kropp skriker av längtan att få bli fri men samtidigt vill jag fortfarande ha honom då jag fortfarande tycker om honom trots våra olikheter och drömmar.. Jag vet ju innerst inne att jag borde ha lämnat för längesen, men HUR ska jag få mod till att göra det?