• nettiz85

Förvärkar i vecka 34.

Jag är i vecka 34 och har dom senaste dagarna börjat få förvärkar. Har ungefär 4-5 st per dag och dom är oregelbundna. Är det inte lite tidigt med förvärkar? Sammandragningar har jag ju haft sen vecka 22 eller något men dessa kallas väl förvärkar när det börjar göra ont i magen som mensvärk och så blir magen hård och mensvärken sitter i tills magen inte är hård mer och dom gör ont. Tycker det känns tidigt iallafall? Eller?

Det är mitt tredje barn. Kommer inte ihåg hur det var med dom andra riktigt.

• Svar på tråden Förvärkar i vecka 34.
  • Fia 28
    nettiz85 skrev 2016-12-27 16:23:24 följande:

Jag är i vecka 34 och har dom senaste dagarna börjat få förvärkar. Har ungefär 4-5 st per dag och dom är oregelbundna. Är det inte lite tidigt med förvärkar? Sammandragningar har jag ju haft sen vecka 22 eller något men dessa kallas väl förvärkar när det börjar göra ont i magen som mensvärk och så blir magen hård och mensvärken sitter i tills magen inte är hård mer och dom gör ont. Tycker det känns tidigt iallafall? Eller?

Det är mitt tredje barn. Kommer inte ihåg hur det var med dom andra riktigt.

Vad jag förstått är det helt normalt med förvärkar. Jag är också i v 34 och har betydligt mer förvärkar än så per dag. Igår hade jag dock värkar var tionde minut så då fick jag åka in och få spruta som lugnade ner magen.
    Så länge som det bara är 4-5 per dag så är det säkert ok
Svar på tråden Förvärkar i vecka 34.