Sannolikhet 1:2 på kub
Den 22/12 gjorde vi kub-test, då var jag i v 12+4. Vi fick sannolikhet 1:2 pga en nackspalt på ca 4,5-5 mm. En kalldusch så klart? Det rasade runt omkring oss.
Vi blev erbjudna att göra nipt-test för att ev slippa göra fostervattensprov. Så det lämnade vi med en gång. Väntar svar på det senast 5/1 men har ändå en tid inbokad för FV den 9/1 för säkerhets skull, beroende på vad nipt visar.
Jag försöker tänka att det fortfarande bara är en sannolikhet för att något är galet, och så länge ingen säger att det verkligen är fel så tänker jag att jag är gravid och skall ha barn i juli. Ibland funkar det...
Redan innan vi gjorde kub bestämde vi att vi kommer att avbryta grav om barnet är sjukt. Och det står jag fast vid. Men ångesten inför att göra en abort... Vet inte vart jag skall göra av mig ibland. Om det blir det så blir det någon gång i vecka 16-18 tror jag. Så jag antar att det blir en sen medicinsk abort i så fall. Jag darrar bara av tanken.
Är det någon som varit här och kan tänka sig att berätta, oavsett om det gick bra eller ej? Eller någon som sitter i samma båt som jag och väntar på besked?