Storasyster och bebis
Min bonusdotter på 5,5 år fick två syskon i sommar. En hos mamma och en hos pappa och tidigare har hon varit helt själv. Grejen är att jag förstår att man sjunker några nivåer första tiden pga uppmärksamhet osv helt förståligt. Men nu börjar våra små vara upp mot halvåret och jag tycker att det har bara eskalerat. Numera så vill hon ha bebisens mat, leksaker och åka vagn. Hon har blivit så otroligt dålig på att äta och spiller hela tiden och leker med maten. Jag har pratat med hennes pappa om detta då det till en början var ok pga omställningen med syskon och så men nu börjar jag bli något less. Nu då vi kom hem från julfirandet så lekte hon med bebisen leksaker istället för sina och ska jag mata bebisen så skall hon ha för välling är så gott samtidigt som hon tjataaaaar om att få mata sin bror och där har jag sagt nej. Jag blir rent stressad då jag skall mata min bebis hon är som en hök över honom och direkt det finns chans så försöker hon ge vatten eller något annat och grejen är att nog skulle jag kunna säga att du får ge en sked med då vet jag att jag kommer att ha ett evigt tjatande och gnagande framöver därför håller jag fast vi detta. Jag tycker inte att det är så konstigt att jag inte vill att hon skall ha skedar i hennes brors mun, när det finns andra som inte ens vill att en annan vuxen skall mata deras bebis. Någon annan som har varit med om detta? Kan tillägga att i socialasammanhang hänger hon över bebisen och låter nästan ingen få närma sig honom samt nästan kramar sönder honom. Tycker det är så svårt att ta upp också då det är ett känsligt ämne att ta med sambon.