• kallebakom

julklapp hjälp, ang presentkort

hej fick en hög summa i presentkort,ja mkt för mig i alla fall,tyvärr butiken har väl inget för mig egentligen,kan jag gå in köpa en sak för belopet,sedan har jag ju 30dagar öppet köp,kan jag jag sedan lämna tillbaka den,vad händer då får jag presentkort igen eller kontanter ? HJÄLP !!!!

• Svar på tråden julklapp hjälp, ang presentkort
  • Virvlande89

Det beror på butiken. Vissa butiker (de flesta jag vet om) ger ett presentkort i butiken om man lämnar tillbaka en vara, oavsett om du köpt den för kontanter eller med presentkort. Sälj presentkortet på en loppissida annars. Om det är på 500 kr, sälj det för 400 eller nåt.

• Isola747

Testa. Det värsta som kan hända är ju att du får presentkort igen och isf kan du ju sälja det.

• krompa

Sälj presentkortet.

Är det värt 500:- kan du sälja det för 400-450:-
    På det viset får du kontanter och någon annan får en bra deal i en affär som de gillar. 

Att sälja prylar kan vara svårare då samma vara alltid finns billigare någon annanstans.

• kallebakom

nä tänkte handla upp summan,vänta en vecka och sen lämna tillbaka o vill ha pengar,har familjeliv nå annostorg ?

• kaleidoskop88

För öppet köp (dvs pengar tillbaka) krävs kvitto. På kvittot står att du betalt med presentkort. En seriös butik skulle ALDRIG ge kontakter tillbaka om de inte är pantade. Jag har jobbat i butik i över tio år och det är alltid personer som försöker med detta.... Har aldrig hört talas om någon som gör så och det har också med risken för en butik att råka ut för penningtvätt. Du kan såklart prova, men köp en grej du kan leva med eller kan sälja på blocket sen.

Svar på tråden julklapp hjälp, ang presentkort