• cissi96

Äggledarspolning nervös!

Hej! jag ska göra en äggledarspolning den 27/12. Är så nervös! Jag och min sambo har försökt få barn nu sedan oktober förra året.. någon som gjort spolning som sedan blivit gravida direkt efter?

Och gjorde spolningen ont ?

Fick ni ta någon smärtlindring innan?

• Svar på tråden Äggledarspolning nervös!
  • fritil9

Tog en Ipren och en Alvedon innan, tyckte inte det gjorde särskilt ont! Spände liiite under något tillfälle! Inget att vara nervös för, slappna av så ska du se att det går hur bra som helst :)

• cissi96

Okej de sa till mig att jag skulle komma en timme innan för smärtlindring, tror det skulle vara något mycket starkare och att det ska göra jätteont , det lät som det på min gynekolog nämligen. :o

• 1Carro82

Jag gjorde en spolning, minns inte om jag tog nåt smärtlindrande innan men det gjorde inte så jätteont. Som kraftig mensvärk ungefär men det gick över väldigt fort. Blev gravid några dagar senare (åt även pergotime).

• Mizzys

Äggledarspolning, kan man göra det hos sin gynekolog eller var gör msn det?

• Malin 845

Hoppas någon kan svara, jag ska göra äggledarspolning den 4/1. Är supernervös för att det ska göra ont, och att jag ska må dåligt efter då jag ska till jobbet. Kunde ni jobba efteråt?
    Vi har försökt i två år i februari, så nu borde det snart vara vår tur :)

• ammela
    cissi96 skrev 2016-12-22 01:49:36 följande:

Hej! jag ska göra en äggledarspolning den 27/12. Är så nervös! Jag och min sambo har försökt få barn nu sedan oktober förra året.. någon som gjort spolning som sedan blivit gravida direkt efter?

Och gjorde spolningen ont ?

Fick ni ta någon smärtlindring innan?

Jag har gjort en, gjorde riktigt ont tycker jag tyvärr :/ blödde rätt mycket efter men åkte till jobbet utan problem efter. Blev dock inte gravid.

Ta nån panodil eller så om du är orolig.
  • germany

Gjort 2 st och blivit gravida båda gångerna efter detta. Men boostade kroppen också på andra sätt med hälsosamt leverne och tillskott, så var nog flera saker som bidrog att jag blev gravid till slut.

Första en HSG röntgen av äggledarna. Fick bara alvedon innan och det gjorde sjukt ont! Var motstånd i en av äggldedarna som dom lyckades öppna upp. 

Andra var en HSS undersökning av äggledarna med ultraljud. Kändes bara som lätt mensvärk. Hade inför detta bett om att få starkare smärtlindring, en kombo av alvedon och kanske det var citodon (minns inte riktigt). Allt såg normalt ut.

Tror inte du ska känna dig orolig. Men ring innan och be om lite starkare smärtlindring så klarar du undersökningen bättre oavsett om det är stopp eller ej. 
    Det är när det är stopp som det gör ont och trycker på. Är det fritt flöde så ska det inte kännas mycket alls.

Jag fick också antibiotika båda gångerna efteråt att ta för infektionsrisken. Kändes tryggt.

Lycka till!  

Svar på tråden Äggledarspolning nervös!