• Beatrice2016

Symtom efter kirurgisk abort

Gjorde en kirurgisk abort i måndags. Har inte haft några smärtor direkt. Mer som vagt obehag. Sparsamma blödningar som ökat lite lite idag. Nu ikväll noterade jag att min mage är rejält uppsvullen. Fortfarande inga smärtor.

Är det normalt att magen svullnar så här?

• Svar på tråden Symtom efter kirurgisk abort
  • Anonym (Plupp)

Har gjort en och det du ska ha koll på är om du får feber, smärta i magen eller blöder mycket, även om det är klumpar i avslaget.
    Att magen är svullen är inget konstigt i sig då dom varit inne och retat slemhinnor. Lägg en varm riskudde eller liknande på magen, det kan kännas skönt.

Efter min kirurgiska abort blödde jag inget dagen efter men andra dagen fick jag feber som tillslut steg till 41 grader. Hade vid det laget tackolov fått hjälp att ta mig till sjukhuset där det blev ett himla ståhej och jag vet nu i efterhand att det kunde ha gått riktigt illa. Efter ingreppet får man ett medel som ska dra ihop livmodertappen men blid ska ändå kunna komma ut. Jag var överkänslig mot medlet och min livmordertapp slöt sig helt vilket resulterade i att inget avslag kunde komma ut och samlades istället till en kraftig infektion.
    Berättar inte för att skrämma upp dig då det som skedde mig är väldigt ovanligt.
    Ha bara koll på din temp och om du är orolig så ring 1177 så ger dom dig råd. Hoppas att du mår bättre snart.

Svar på tråden Symtom efter kirurgisk abort