• Jeanetter

Skriker exakt samma tid varje natt

Jag har en dotter som nu är 15 månader gammal och hon skriker till varje kväll vid kl 22 i allt från 15 sek-någon minut innan hon somnar om igen av sig själv. Det har alltid varit så (så länge jag kan minnas). Vi har fasta rutiner hela dygnet. Förstår bara inte vad detta beror på??? Är det det som kallas för nattskräck?? 

• Svar på tråden Skriker exakt samma tid varje natt
  • Alfen

Min dotter hade nattskräck. Värsta tiden ever...

Minns ej hur d börja vet bara att d kändes som om vi aldrig sov. Hon började alltid 2-3h efter hon somna för kvällen o så höll d på. I timmarrrrrrr.... hon fyller snart 5. Mkt mkt bättre. Började bli bättre i år ...

• Orkide

Tror också nattskräck. Min son hade det vid fyra årsålder i ca 7 månader. Googlade på tips och hittade ett som funkade för oss. När han somnat så väckte vi honom, störde hans nattsömn, efter ca 45 min. Vi kunde väcka honom o erbjuda vatten eller att gå upp och kissa. Så gjorde vi i en vecka och då hade han ingen nattskräck alls o nu är det borta. Dagen innan han blir sjuk får han fortfarande nattskräck.

• Jeanetter

När försvinner det då? Känns som att det varit så sedan hon föddes.. hon har inte heller börjat förskolan än. Läste att på de flesta barn börjar det i samband med när de börjar förskolan pga mycket intryck. Rädd att det kommer bli ännu värre :( 

• Orkide
    Jeanetter skrev 2016-12-21 19:34:13 följande:

När försvinner det då? Känns som att det varit så sedan hon föddes.. hon har inte heller börjat förskolan än. Läste att på de flesta barn börjar det i samband med när de börjar förskolan pga mycket intryck. Rädd att det kommer bli ännu värre :( 

Prova mitt tips. Sätt alarm så att ni inte glömmer väcka henne efter 45 min
  • Anonym (Annika)
    Jeanetter skrev 2016-12-21 19:34:13 följande:

Det är inte säkert att det försvinner...

Min son har också nattskräck, tror jag. Det sker alltid 1-2 timmar efter han somnar. Det var skrik i början, och när han blev äldre blev det mer svammel, men i arg/upprörd/rädd ton. Han har också gått runt lite, oftast i jakt på toan.

Det har blivit bättre och bättre, och nu hör man mest lite prat. Han går inte upp längre. Jag vet inte om det kommer att försvinna helt, men det är ju inte så störande längre. Han är 16 nu.
  • Anonym (Tips)

Också väckt efter ca 1 timme. Nattskräcken är helt borta:)

• Jeanetter

får väl testa det. Är bara rädd att hon inte somnar om, hon är ju som en tickande bomb. Väl hon blir arg så är hon svår att varva ner igen.

Svar på tråden Skriker exakt samma tid varje natt