• 11101

Handla på internet

Handlade på en sida utan att vara uppmärksam som hette thebootsse.com. Jag har nog blivit lurad sida och allt så riktig ut men när jag kollade upp den hade den skapats 30 dagar innan black Friday. Den utgår från Kina så klart men allt står på svenska. Är det fler som lurats av denna sida? Och finns det nåt sätt att få tillbaka pengarna?

• Svar på tråden Handla på internet
  • 11101

Alltså jag fick order Ekelöf relä med order nr och allt. Sen gick det att spåra paketet från varuutskick till till i Kina och sen stod det

"Origin Country - Cache Time: 2016-12-20 03:43

2016-12-04 15:05 Guangzhou, lämnade Guangzhou till Stockholm

2016-12-03 22:04 Guangzhou tullklarering

2016-12-03 22:03 Guangzhou, till tullen

2016-12-03 21:02 Guangzhou, Guangzhou post-EMS företagets internationella affärer gren har mottagits (omfamning cast medlemsnamn: Wu Zhiyong, Tel:)"

Vad tror ni om detta?

• 11101

PostNord som jag pratade med säger att transportbranschen från Kina är ett korrekt nr men de ser det inte förrän de får in det i sitt system. Jag beställde varan den 27 nov, snart 3 veckor sen. Är det ovanligt lång tid?

• Långbenopluto
    11101 skrev 2016-12-20 08:48:00 följande:
    PostNord som jag pratade med säger att transportbranschen från Kina är ett korrekt nr men de ser det inte förrän de får in det i sitt system. Jag beställde varan den 27 nov, snart 3 veckor sen. Är det ovanligt lång tid?
    Nä, det är inte ovanligt lång tid.
  • 11101

Men att sidan skapades 1 månad innan blackfriday, är det inte skumt?

• GodSötpotatis

Folk vet om att mycket fler folk handlar på nätet under Black Friday så det behöver inte vara mystiskt alls över att det skapas en stund innan, sen finns det ju alltid scammers. Jag brukar alltid googla upp företaget innan jag köper från ett företag jag aldrig hört talats av förut. Trist att man alltid måste leka detektiv för nystartade E-handelsidor men inte mycket man kan göra åt saken tyvär. 

• Anonym (Bluff)
    11101 skrev 2016-12-20 03:54:47 följande:

Handlade på en sida utan att vara uppmärksam som hette thebootsse.com. Jag har nog blivit lurad sida och allt så riktig ut men när jag kollade upp den hade den skapats 30 dagar innan black Friday. Den utgår från Kina så klart men allt står på svenska. Är det fler som lurats av denna sida? Och finns det nåt sätt att få tillbaka pengarna?

Det krävs ett klick för att hitta... noll kontaktuppgifter. Inget nummer, inget adress, inget organisationsnummer och inte ens ett land. Adressen är för bövelen se.com !?!? Och det går inre ens att klicka på kontaktuppgifter? "Allt såg riktigt ut!?!?!" Folk skrämmer mig! Hoppas du betalade billigt för dina piratkopior men risken är ju stor att det kommer knöligt tidningspapper och en tullräkning!

Man behöver knappast vara detektiv. Om en sida saknar kontaktuppgifter och organisationsnummer ÄR SIDAN FEJK! Inget seriöst företag är anonymt. Så enkelt är det. Jeeezus folk: tänk!
Svar på tråden Handla på internet