• MarieAndersson3

Hur hanterar ni illamåendet?

Jag är gravid med mitt första barn, det är även min allra första graviditet. Jag är i v8 och har haft konstant illamående nu i 2 veckor. Kräks inte överdrivet mycket men nu har jag börjat kräka upp min frukost.

Hur hanterar ni ert illamående? Jag tycker det börjar tära på mig som person nu för jag vågar inte göra särskilt mycket för jag avskyr att må illa bland folk. jag har inga problem med att kräka, hela den biten är okej, men illamåendet är det som söker mig.

Har testat sea band som jag tyckte hjälpte när jag började använda dom, känner inte att dom hjälper längre. Har även köpt hem postafen men inte vågat använda dom än, men det ska väl inte vara någon fara att ta dom? BM rekommenderade också dom men är ändå orolig att ta piller.

Så tänkte se hur ni andra har det? och kanske har ni några tips för att underlätta den här perioden :)

• Svar på tråden Hur hanterar ni illamåendet?
  • LaFontaine

Eftersom jag däckade av Postafen och blev hög av Lergigan Comp, valde jag helt enkelt att kräkas. Genom att kräkas lite efter varje måltid höll jag illamåendet i schack. För mig gick det över i vecka 15 ungefär, så det finns hopp!

• lillterror

Mitt illamående dämpades av småätande och av salta saker! Ville heller inte ha tabletter så jag fick konstant ha med mig något att knapra på. Det blev en del turkisk peppar och djungelvrål emellanåt också. För mig släppte det nästan helt i v12, då tog en sanslös trötthet över istället ;)

• Ivana1988

postafen hjälpte inte för mig.. det var mer bara hitta vad som funkade.. päron split, lite potatis och bröd... så levde jag vecka 8-16... mådde illa när jag blev hungrig och kräktes varje morgon och på jobbet.. men det funkade för mig att dricka lite cola och få I mig lite mat då och då...

• Jasmin Karlsson

Jag tog postafen och lergigan comp, båda funkade bra. Jag gillar inte heller att ta tabletter i onödan men det var så värt det! Det är inte farligt, du behöver inte vara orolig för det

• LillaJag06

Men ta postafen först och se om det hjälper. Det är inte farligt för bebisen!
    Jag äter lergigan comp och lergigan.

• chbw

Isglass dämpr illamåendet för mig. Och att äta lite och ofta. Har även fått lergigan comp som jag tar ibland när det är riktigt illa

• John22

Illamåendet kan vara riktigt jobbigt. Jag tröttnade till slut och fick säga åt frugan att gå någon annanstans så att jag kunde få se på TV utan hennes hulkningar.
    Man kan även fixa en hink som man ställer i trädgården. Så länge ert Wifi räcker ut dit kan hon kolla på Desperate Housewives och vara rätt självgående.

• LaFontaine
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-19 17:29:03 följande:

Ser att flera av er här käkar lergigan comp. Är det bara jag som blir aptrött av dem??

Jag blev hög. Jag låg i soffan och fnissade, var otrolig trög och kom på mig själv med att försöka peta mig själv på näsan med pekfingret. Sen däckade jag. Enligt läkaren skulle jag vänja mig efterhand, men det var jag inte särskilt sugen på!
Svar på tråden Hur hanterar ni illamåendet?