• Anonym (Ångrar oss)

Ångrar medicinsk abort, när kan man försöka igen

Som rubriken har jag för en vecka sedan gjort en medicinsk abort. Vi båda gjorde detta i chock då vi redan har två barn födda 04 och 08.

Nu ångrar vi oss något så hemskt och funderar om vi skulle försöka skaffa en till?

Hur snabbt efter medicinsk abort får man ägglossning?

• Svar på tråden Ångrar medicinsk abort, när kan man försöka igen
  • Anonym (Anna)

Jag tror att du kan bli gravid snabbt efteråt.

Men frågan är om ni ska.

Fundera igenom och låt den här aborten läka hos er båda först.

Ni verkar agera så impulsivt. Det är inte bra för då hänger ibland inte känslorna med. Gå och prata hos en kurator på gyn och bearbeta det här först, innan ni skaffar en till medlem av familjen. Två barn kanske är rätt för er?

• Anonym (Ångrar oss)

Vi hamnade i chock och då vi först ansåg att ålderskilllnaden var för stor mellan syskonen och vi för gamla 37 och 38år så tog vi för snabbt beslutet om abort, vi skulle låtit det sjunka in någon vecka. Båda var egentligen väldigt glada då vi upptäckte graviditeten.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Ångrar oss) skrev 2016-12-18 23:29:57 följande:

Vi hamnade i chock och då vi först ansåg att ålderskilllnaden var för stor mellan syskonen och vi för gamla 37 och 38år så tog vi för snabbt beslutet om abort, vi skulle låtit det sjunka in någon vecka. Båda var egentligen väldigt glada då vi upptäckte graviditeten.

Jag tror inte riktigt på den varianten. Men å andra sidan känner jag dig inte. Jag tror att ni har dåligt samvete nu och vill fixa till det med en ny graviditet.

Ni har ju tid att gå och bearbeta aborten innan du blir gravid igen. Jag tror att det är jätteviktigt för er att göra. Nästa barn ska födas för att det är efterlängtat för sin egen skull, inte i skuggan av en abort.

Men som sagt, det kommer säkert fler synpunkter i tråden!
  • Anonym (Inte igen.)
    Anonym (Ångrar oss) skrev 2016-12-18 23:29:57 följande:

Tycker inte ni ska skaffa fler. Ni tog bort ett barn så lätt så lev ni med era två ni har. Bara jävligt konstigt att först göra en abort och sen på en gång försöka igen.
  • Långbenopluto
    Anonym (Inte igen.) skrev 2016-12-19 07:18:20 följande:
    Tycker inte ni ska skaffa fler. Ni tog bort ett barn så lätt så lev ni med era två ni har. Bara jävligt konstigt att först göra en abort och sen på en gång försöka igen.
    Håller med!
  • Anonym (Arva)

• Anonym (Ångrar oss)

Nja, lätt var det inte!
  • Anonym (Ångrar oss)

Var absolut inte lätt, men vi tog ett för snabbt beslut i chocktillstånd. Så här i efterhand skulle vi gett det tid och sjukvården skulle kanske också gett oss det rådet. Allt gick fort jag ringde för att höra mig för på kvinnokliniken och pang fick vi en tid 2 dagar senare då allt var förberett med tabletter ????

• Anonym (Inte igen.)
    Anonym (Ångrar oss) skrev 2016-12-19 09:35:15 följande:

Var absolut inte lätt, men vi tog ett för snabbt beslut i chocktillstånd. Så här i efterhand skulle vi gett det tid och sjukvården skulle kanske också gett oss det rådet. Allt gick fort jag ringde för att höra mig för på kvinnokliniken och pang fick vi en tid 2 dagar senare då allt var förberett med tabletter ????

Jaha? Men du valde ändå att ta dessa tabletter. Så som sagt skaffa inte fler.
  • Anonym (Ångrar oss)

Tänker att det är vårt val, ville höra om någon känt lika inte få mer skit och må sämre än jag redan gör för vårt val

Svar på tråden Ångrar medicinsk abort, när kan man försöka igen