• Herrgurka

Lurad?

Hej jag gjorde för 2.5 V sedan slut med mitt ex, för 1.5 vecka sedan påstod hon sig vara gravid i. V6.

Igår började hon blöda och hon misstänkte , och idag tvingade jag henne till akuten för att gemensamt kolla upp det. Hennes urintest visade att hon inte var gravid. Fanns även ingenting på livmodern.

Är jag helt ute och cyklat om hon försökte lura mig att hon var gravid?

• Svar på tråden Lurad?
  • Anonym (M)
    Herrgurka skrev 2016-12-18 19:50:55 följande:

Hej jag gjorde för 2.5 V sedan slut med mitt ex, för 1.5 vecka sedan påstod hon sig vara gravid i. V6.

Igår började hon blöda och hon misstänkte , och idag tvingade jag henne till akuten för att gemensamt kolla upp det. Hennes urintest visade att hon inte var gravid. Fanns även ingenting på livmodern.

Är jag helt ute och cyklat om hon försökte lura mig att hon var gravid?

Hon kan ju ha fått missfall bara, för en del går graviditetshormonerna ner snabbt efter ett missfall. Om det dessutom var så tidigt i graviditeten som v.6 så krävs det inte att det går ner mycket för att det inte längre ska ge utslag via urinen på ett graviditetstest.

Sen kanske hon inte var gravid heller, men behöver ju inte för den sakens skulle betyda att hon försökte lura dig. Hon kanske trodde att hon var gravid. T.ex. om hon inte tog ett test innan och bara antog hon att hon var gravid pga missad mens. 

Finns en del som säkerligen kan ljuga om graviditet för att "dra in" den andra igen. Men spelar det någon roll? Om det var det hon gjorde så har hon ju ändå fått "missfall" nu, men nu hade ju iallafall gjort slut med henne så det förändrar ju inget mellan er - det är ju inte som att ni blir tillsammans pga detta. Skulle faktiskt bara lägga det bakom mig, erbjuda tröst eller liknande (för hon kan faktiskt ha gått igenom ett missfall) men göra det tydligt att det är slut mellan er i vilket fall. 
  • Anonym (Abc)

Behöver inte vara så. Fick plus på 5 gravtest.

Efter 1 vecka testade jag igen och då var testet jag tog svagare, efter ytterligare 2 dagar var testet blankt.och blödningen kom efter 2 dagar till. Så.när ja började blöda hade ja inge hcg kvar i kroppen.

• Anonym (?)
    Anonym (Abc) skrev 2016-12-18 20:02:48 följande:

Behöver inte vara så. Fick plus på 5 gravtest.

Efter 1 vecka testade jag igen och då var testet jag tog svagare, efter ytterligare 2 dagar var testet blankt.och blödningen kom efter 2 dagar till. Så.när ja började blöda hade ja inge hcg kvar i kroppen.

Varför testade du så många gånger?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (?) skrev 2016-12-18 21:15:50 följande:

Varför testade du så många gånger?

Testberoende. Så när väl testet kom trodde ja ej på det. Och de sista 2 var för att göra slut på testen på skoj. Vart dock ej skoj
Svar på tråden Lurad?