• Bolla

Arbetsrätt..

Har en fråga, jag har blivit mobbad, diskriminerad och utsatt för kränkande särbehandling på min arbetsplats. Den "värsta" fick sparken, men två av de andra är kvar. På en arbetsplats med totalt ca 30 medarbetare (inom skolan) är det två personer som stöttat mig.
    En utredning har gjorts, vilken påvisat ovanstående.
    Till min fråga, jag har nu blivit erbjuden att gå hem med lön 9 månader, och söka andra jobb. Alltså inte komma tillbaka till skolan. Jag hävdar att de försöker köpa ut mig, men de säger att så inte är fallet. Jag får gärna vara kvar också, men mår inte särskilt bra i den miljön av förklarliga skäl..
    Någon som har erfarenhet och/eller kan reda ut skillnaden mellan utköp och deras erbjudande?
    Tacksam för svar!
    //CC

• Svar på tråden Arbetsrätt..
  • Griseknoen35

Låter mer som att de vill säga upp dig med 9 månadslöner. Om jag va du skulle jag tagit erbjudandet och sökt en bättre arbetsplats. Arbetar du i skola så borde det väl inte vara så svårt att få ett nytt jobb? Sök jobb och passa på att vara ledig och hämta dig efter den dåliga arbetsplatsen.

• Anonym (Kjbj)

Klart dom försöker köpa loss dig. Men det är väl jättebra? Dom blir av med ett problem, du kan vara hemma och "återhämta" dig och börja jobba igen om några månader. Hade lätt tagit ett sånt erbjudande.

• Bolla

Tack för svar!!
    Vad säger ni om lönen, kan den ökas på om jag tar 
    erbjudandet?? :)

Svar på tråden Arbetsrätt..