• CarroAN

Ny vagn, bebis snart ett år

Jag har idag en Brio sing som jag köpte begagnat av min kusin (hade jag googlat lite innan hade jag aldrig köpt den). Jag hatar den och den ger mig så mycket frustration och nu vill jag köpa en ny vagn. Men jag vet inte vad jag ska köpa.

Det jag framför allt inte gillar är att den är så bred, tror den är 69 cm och den går inte ens in i bilen på vettig ledd.
    Min son är stor för sin ålder som också är ett problem. Han väger nu drygt 14 kg och jag tror han var 78 cm. Vi tittade på Brio smile som vi gillade men har googlat och läst att den inte är jättebra för långa barn.

Så jag behöver en vagn som är max ca 60 cm bred, svängbara framhjul gärna lite större, hyfsat stor varukorg under och den måste funka bra till större barn.

Ska vi gå direkt på en stadigare sulky eller är det en sittvagn vi ska ha?

• Svar på tråden Ny vagn, bebis snart ett år
  • Anonym föräldraledig

Vi kör smile och är nöjda med den, men den är som du sägerclite kort. Dottern är ungefär 88 cm, och har väl några cm till godo innan det hon slår i taket. Är ingen barnexpert, men kolla www.ombarnvagnar.se för inspiration.

• Anonym (F)

Jag har haft 17 vagnar på fyra barn :). Kan verkligen rekommendera mountain buggy Swift. Det är en mindre version av Urban jungle (som jag också haft ;)).

Swiften är SMAL men ändå stabil. Liten och smidig men ändå en "riktig vagn). Blir väldigt platt ihopfälld och är riktigt lättkörd. Dock endast framåtvänd.

Ska själv köpa en sån igen nu till min ettåring.

Svar på tråden Ny vagn, bebis snart ett år