• Anonym (Buhu)

När är sex ok efter missfall?

Jaha, då har man fått missfall igen!! (Femte missfallet).

Det var INTE planerat och min man var inte alls glad, tvärtom!

Så oönskat från hans sida men för mig älskat från första plusset.

Nu undrar jag, när går det bra att ha sex igen????

Började blöda igår morse och har sakta blivit mer och mer, ikväll kom klumparna ut.

Nu har både smärta och blödning minskat.

• Svar på tråden När är sex ok efter missfall?
  • Edgyshit

"Så oönskat från hans sida men för mig älskat från första plusset.". Ville du alltså inte bli med barn? Förstår inte

• Anonym (dove)

Är det med din sambo alla 5 missfallen inträffat? Varför använder ni inte preventivmedel om ni inte är överens om att bli gravida? Då slipper du gå igenom smärtan det innebär.

När ni sedan bestämt er för att försöka skaffa barn kanske ni borde göra en utredning pga att du haft så pass många MF?!

• Anonym (Buhu)
    Edgyshit skrev 2016-12-16 20:46:14 följande:

"Så oönskat från hans sida men för mig älskat från första plusset.". Ville du alltså inte bli med barn? Förstår inte

Det var inte planerat men jag blev glad åt att vara gravid, han blev inte! glad.
  • Anonym (Buhu)
    Jag är bara jag skrev 2016-12-16 20:38:24 följande:

När man slutat blöda helt, d.v.s inte har minsta lilla bruna flytningar kvar.

Ok, tack.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (dove) skrev 2016-12-16 20:48:58 följande:

Är det med din sambo alla 5 missfallen inträffat? Varför använder ni inte preventivmedel om ni inte är överens om att bli gravida? Då slipper du gå igenom smärtan det innebär.

När ni sedan bestämt er för att försöka skaffa barn kanske ni borde göra en utredning pga att du haft så pass många MF?!

Vi vet redan vad det beror på, det är en diagnos som jag fått som orsakar missfallen.

Det är även pga diagnosen svårt för mig att ta preventivmedel.

Han vill inte använda kondom, han vet att jag kan bli gravid om han inte använder det.

Jag har inget emot att bli gravid men han vill inte att jag ska bli det.
Svar på tråden När är sex ok efter missfall?