Varför bara svagt positivt?
Hej! Ursäkta om det blir långt.
Jag tog ut min hormonspiral i okt 2015, vi har försökt aktivt sedan dec 2015 men ingenting har hänt. Vissa månader har jag använt äl-tester men bara en gång har det blivit starkt utslag.
Nu i november hade jag mens 7-11 och den 24e efter samlag sprack en cysta på min ena äggstock som de bekräftade på akuten, fick antibiotika för infektionen som kom med det och med all annan stress å allt som varit den här tiden så gav jag upp alla förhoppningar och tänkte ta nya tag nästa år istället.
Jag fick mens igen den 8e december (inge konstigt med det då jag är regelbunden) men hade ingen mensvärk förrän dag 5, och jag vet inte riktigt varför men tog ett gravtest den 13 som var positivt ???? ringde BM och fick tid för inskrivning den 27e men jag är orolig eftersom jag fortfarande blöder och testerna blir inte starkare, snarare svagare. Betyder det att det är helt kört? Har inte haft ont alls förutom molvärk i mage och rygg på kvällen den 14e. En enorm trötthet har jag däremot.
Väntar på att BM ska ringa idag men skulle vilja veta om någon har varit med om något liknande eller vet om det fortfarande finns en chans? Hur låter det rent spontant för dig som läser?
Tacksam för svar!