• GrönaDruvan

Hur mycket molvärk är normalt i vecka 11?

Är i vecka 10+5 och har i några dagar haft så ont i magen. Tycker jag är öm när jag trycker över "bebis magen" och det värker i stort sett hela dagarna. Är det normalt att det är så mycket? Börjar bli nojjig...
    Såg bebisarna för 9 dagar sedan och då levde dom och sprattlade för fullt.
    Jag väntar tvillingar.

• Svar på tråden Hur mycket molvärk är normalt i vecka 11?
  • mortilltre

Minns att jag hade så grymt ont vid den tiden. Hemskt! Väntade också tvillingar då.

• Fia 28

Jag hade väldigt mycket molvärk då, och främst på ena sidan. 

• GrönaDruvan

Skönt att höra. Hade ni värk typ hela dagarna? Tycker inte att det lättar under dagen direkt, men känner inget på natten.

• Fia 28
    GrönaDruvan skrev 2016-12-16 09:35:11 följande:

Skönt att höra. Hade ni värk typ hela dagarna? Tycker inte att det lättar under dagen direkt, men känner inget på natten.

Från och till tror jag, men aldrig på nätterna.
  • Beebii

Hehe ja så var det jag igen då...är ju nu i v.11 och har (och har haft ett tag) sån molvärk och tryck nedåt att det nästan känns som förlossning! Molvärk - illamående och kissnödig. Hela tiden. Jag tolkar det som att bebis växer och allt trycker på där inne. Känner eller ser dock inte livmodern än utanpå. Ska på kub 27 så inte långt kvar. Tror du kan vara helt lugn!

• GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-12-19 22:05:16 följande:

Hehe ja så var det jag igen då...är ju nu i v.11 och har (och har haft ett tag) sån molvärk och tryck nedåt att det nästan känns som förlossning! Molvärk - illamående och kissnödig. Hela tiden. Jag tolkar det som att bebis växer och allt trycker på där inne. Känner eller ser dock inte livmodern än utanpå. Ska på kub 27 så inte långt kvar. Tror du kan vara helt lugn!

Men hej kära du
    Jag hade sådan värk förra veckan, nästan en hel vecka. Nu har det mesta gått över...tror det var en ordentlig tillväxt faktiskt...blivit mycket större liksom..
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-12-19 22:21:29 följande:

Men hej kära du

Jag hade sådan värk förra veckan, nästan en hel vecka. Nu har det mesta gått över...tror det var en ordentlig tillväxt faktiskt...blivit mycket större liksom..

Ja så kan jag känna mest hela tiden! Funkar hyfsat om jag kan ligga ner men annars trycker det på... när ska du på nästa ul? Hoppas du mår bättre under din graviditet snart. Så många symptom blir ju jobbigt att sköta sin vardag med.... :-/
Svar på tråden Hur mycket molvärk är normalt i vecka 11?