• Svettlöken

Vagn till 1,5 åring

Jag har en bugaboo nu till min ettåring. Hon älskar sin vagn och jag går mycket, har hund.

Söker dock till sommaren en enklare vagn som går att rulla på grus och typ gräs.

Som hon kan sova i.

Är alla paraplyvagnar/enklare vagnar vända så att barnet sitter framåt? Jag gillar inte riktigt att man inte kan se vad barnet gör.

Vad ska jag ha??? ????????????

• Svar på tråden Vagn till 1,5 åring
  • Carambolan

Vad är det du inte gillar med den du redan har? Menar du att du behöver en som är mer terränggående än en bugga, eller att du vill ha en superenkel men som fortfarande pallar grus?

• ika_109

Vi har också hund och går mycket och har därför en rejäl vagn så han sitter skönt och även har möjlighet att kunna ligga och sova under våra långa promenader, men ett tips jag har till dig Kronans sulky..  lite nättare än en vanlig duovagn men ändå rejäl. 

• Dockan

Instämmer om kronan. En enklare/lättare vagn som blir mindre ihopfälld än en vanlig. Fullt liggläge och stadig (jag valde fyra fasta men går ofta på golfbana/skogsvägar).

Dock så är den ju framåtvänd - saknar kommunikationen till och med min 2-åring. Fast är nog svårt att göra en stadig, vändbar vagn utan att den blur stor ihopfälld.

Svar på tråden Vagn till 1,5 åring