• Viccan

Gravid??

Hej! Jag trodde jag hade äl runt 3.12. (Fick äl-flytningar) och hade oskyddat sex 2.12. Fick dock såå ont i höger äggstock så for till gynekologen idag och han konstaterade att jag hade en liten cysta på höger äggstock. Han menade att ingen äl skett, men sedan frågade han innan jag gick ut om jag kunde vara gravid. Jag svarade bara nej. Men om jag skulle vara gravid skulle ju äl ha skett och det syns ju på det vaginala ultraljudet, men han menade ju att ingen äl skett?? Kan jag alltså vara gravid trots att han inte såg att någon äl skett och trots att jag under dessa veckor fått en liten cysta?? Trodde jag skulle få mens om 5-6 dagar men då hade han väl sett blod i livmodern. Mina frågor är alltså; Syns det inte på det vaginala ultraljudet att äl-skett om.det blev befruktat? Kan man få äl-flytningar av cystor och därför trodde jag att jag hade äl? Förvirrad är bara förnamnet och skulle verkligen bli överlycklig om jag var gravid! Antingen har faktiskt ingen äl skett eller så är jag gravid? Tog hormonprov på senaste mensen o det visade att jag hade 3,2 på världena som anger när äl-sker o det var högt sa hon eftersom äl sker när det är mellan 4-6. Men kunde detta världe också bero på den där dumma cystan?

• Svar på tråden Gravid??
  • The one in Blue

Senast jag träffade en gynekolog sa han att jag förmodligen kommer ägglossa när som helst. Mindre än ett dygn senare fick jag mens. Ta det dem säger med en nypa salt...

Svar på tråden Gravid??