• JohannaSaGo

ersättning 5gng dygnet

Hej! Min 3 månaders har kommit in i en rätt så bra rutin.. han får ersättning och äter nästan alltid 5 gånger per dygn.. cirka 180-200ml varje gång. Oftast 4 timmars mellanrum men ibland 3.

"problemet" jag undrar över ifall ni har nått tips det är att om han får första flaskan vid 9 tiden.. så får han sista vid halv 12-12 tiden. Vilket jag tycker är rätt sent!! Då somnar han runt halv 1-1 och sover till 9 cirka.

Kan jag styra detta på nått sätt? Ge mer mat men bara 4 tillfällen?

Ge oftare fast han inte visar tecken på hunger? Så att han kanske äter mindre fast oftare på dagen, (så läggdags blir tidigare) vad tror ni?

• Svar på tråden ersättning 5gng dygnet
  • LejonSa

Håller med ovanstående. Min pojke sov hela nätter från ca 3 mån. Då fick han sista flaskan runt 23-23.30 och sen sov han till ca 7-8 på morgonen. Jag "la" mig aldrig i hans rutiner. Han har fått styra dom helt själv till än idag. O nu är rutinen sen flera månader tillbaka att han somnar mellan 20-20.30 och sover till 8. Non stop (med undantag så klart) o sover 1-1,5 vid lunch.

Så jag tror du får följa ditt barn nu när han är så liten.

• LejonSa
    JohannaSaGo skrev 2016-12-13 22:04:50 följande:

Okej tack :) då gör jag så! Det kommer han ändra själv med tiden då

Ja min gjorde ju det iaf. Men alla barn är ju olika. Har en väninna med dotter i samma

Ålder som min son och hon ger fortf ersättning under natten t ex (inget alls under dagen, då äter flickan vanlig mat och gröt). Så alla barn är olika. Men själva nattningstiden tror jag iaf regleras och blir lagd tidigare ju äldre barnet blir.
Svar på tråden ersättning 5gng dygnet