• Lisaae

Tid att bli gravid??

Hur lång tid tog det för er från att ni bestämde er för att ni ville försöka få barn till att ni blev gravida??

Hur gammal var du???

• Svar på tråden Tid att bli gravid??
  • Carambolan

För mig tog det 12 försök med första (24 år), 10 försök med andra (27 år), 0 försök med det som blev en abort (28 år och p-piller), 1 försök med ett tidigt missfall som därefter tog sig igen på första försöket till barn nr 3 (30 år).

• fannyyh

För oss tog det ett försök att bli gravid, dvs jag blev gravid direkt. Slutade dock i ett ma v.9+4 (bebis dog runt v.5-6.)
    Jag är 21 år gammal. Nu försöker vi på nytt och hoppas på en bra julklapp :) fick mf förra månaden

• InaLo

Första två var ej planerade. 21 och 26 år

3: grav 1 försök slutar i mf

4: grav 10 försök

Är nu på 5 försöket och hoppas på 5 gången gilt.

• Anonym (E)

Första försöket med vårt första barn, då 27 år. Första försöket även nu med syskon 2 år senare, men är för tidigt än för att veta om det verkligen går hela vägen eftersom det visade positivt igår

• Anonym (Nkoih)

11 försök hände inget alls.

Bytte partner, 0 försök då vi råkade bli gravida efter 5 månader.

• crazy_happ1ne55

Första försöket men fick ma för tre veckor sen :/ 29 år. Nu inväntar vi en mens för att sen försöka igen <3

• FrökenMp

Andra försöket för oss men min sambo tycker inte att första gången räknas då vi missade ÄL ganska rejält haha.

Andra gången hade vi sex dagen innan och samma dag som ÄL.

Jag är 24 och han 29.

• Sally Cinnamon

4 år med första, var 29 när vi började, 33 när barnet kom. Fick göra provrörsbefruktning.
    Nästa blev till efter två provrörsförsök. Då var jag 35.
    Tror inte vi kommer hinna med några fler men grymt glad att det gick till slut.

• Anonym (Lf)
    Lisaae skrev 2016-12-11 23:40:08 följande:

Hur lång tid tog det för er från att ni bestämde er för att ni ville försöka få barn till att ni blev gravida??

Hur gammal var du???

Första barnet oplanerat, var 18 år..
    Andra barnet första försöket, men slutade i ma, dog i vecka 6 ma upptäcktes i vecka 8-9..
    Sen tog det 5 månader innan jag blev gravid igen..
  • Anonym (Lf)

Jag är 32 år, glömde skriva det...

• Anonym (Rebecka)

Första försöket båda gångerna. Jag var 32 respektive 35 år.

• Fia 28

Första graviditeten tog på första försöket, men slutade i missfall. Andra graviditeten tog på fjärde försöket. Var 32 vid båda gångerna.

Svar på tråden Tid att bli gravid??