• Anonym (HJÄLP!!)

SKA JAG SÄGA TILL CHEFEN!??

Igår (fredag) var jag ute å festade vilt som bara den, kommer inte ihåg hur mycket jag drack eller vem jag var med men jag kommer ihåg att jag feströkte något som visade sig vara cannabis.

Kom att tänka på tanken ifall det blir något drogtest på jobbet vilket inte är omöjligt. Och just detta har jag en sån himla ångest över.

Nu undrar jag ifall jag borde erkänna för min chef om vad som har hänt? Ärligheten varar längst..

Min chef verkar vara trevlig, finns det någon chans att man får vara kvar på jobbet? //sömnlös ångestparanoida snubben

• Svar på tråden SKA JAG SÄGA TILL CHEFEN!??
  • Anonym (22)

Arbetsgivaren får inte säga upp dig men kan kräva rehabilitering eller fler drogtester.

• Anonym (HJÄLP!!)
    Anonym (22) skrev 2016-12-10 22:59:53 följande:

Arbetsgivaren får inte säga upp dig men kan kräva rehabilitering eller fler drogtester.

Jag kan ju få sparken? Dessutom har jag en anställning som kan sägas upp när som helst..
  • Anonym (Frida8619)

Stanna hemma från jobbet tills drogerna lämnat kroppen?!

• Jill 79
    Anonym (Frida8619) skrev 2016-12-10 23:09:42 följande:

Stanna hemma från jobbet tills drogerna lämnat kroppen?!

Då får hon stanna hemma jävligt länge. Jag hade inte berättat, utan hoppats på lite tur. Och sen se till att det inte händer igen.
  • Anonym (Madde)

Men nej, ärlighet varar inte alltid längst! :) Klart du inte ska säga något, bara glöm det och fortsätt som vanligt. Om två dar syns inget längre på något drogtest så hur stor är risken.

• Anonym (Frida8619)
    Jill 79 skrev 2016-12-10 23:24:04 följande:

Då får hon stanna hemma jävligt länge. Jag hade inte berättat, utan hoppats på lite tur. Och sen se till att det inte händer igen.

Fast vadå stanna hemma jävligt länge? Har man bara rökt en enstaka gång lämnar hash kroppen på ett par dagar .. skillnad är om man röker mer regelbundet då kan det ta veckor innan man lämnar ett negativt toxprov..
  • Anonym (Hoppsan!)

Var det ett enstaka tillfälle behöver det inte ens ge utslag vid test. Ta kontakt m sjukvården, din vårdcentral, och förklara din misstanke. Kanske de kan hjälpa dig med ett enkelt urinprov och se om det visar nåt. Googla och se om där finns nåt du själv kan göra för att undvika utslag och se detta som en läxa. Trist att hamna i en sån här situation i onödan.

• Anonym (Madde)
    Anonym (Hoppsan!) skrev 2016-12-10 23:39:25 följande:

Var det ett enstaka tillfälle behöver det inte ens ge utslag vid test. Ta kontakt m sjukvården, din vårdcentral, och förklara din misstanke. Kanske de kan hjälpa dig med ett enkelt urinprov och se om det visar nåt. Googla och se om där finns nåt du själv kan göra för att undvika utslag och se detta som en läxa. Trist att hamna i en sån här situation i onödan.

Men hur stor är risken att det blir slumpmässigt drogtest på jobbet på just denna måndag? Och även om det skulle BLI det så tror jag allt har gått ur tills dess.
  • Jill 79
    Anonym (Frida8619) skrev 2016-12-10 23:36:43 följande:

Fast vadå stanna hemma jävligt länge? Har man bara rökt en enstaka gång lämnar hash kroppen på ett par dagar .. skillnad är om man röker mer regelbundet då kan det ta veckor innan man lämnar ett negativt toxprov..

Jaha. Jag trodde det tog två veckor. Det var det mina vänner gick efter när de ville vara säkra. Men de rökte nog lite mer en någon enstaka iochförsig.
  • Frontline

Men jösses vart jobbar du?

Jag har jobbat i snart 30 år och har aldrig behövt lämna drogtest eller alkotest och inom koncernen är vi flera 100000 anställda..

Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden SKA JAG SÄGA TILL CHEFEN!??