Förlorat min mamma i cancer. Kan inte sörja. Behöver hjälp.
Hej.
2013 förlorade jag min mamma i en aggressiv bröstcancer. Hon var sjuk i två år och hade ett helvete från den dagen hon fick diagnosen, allt gick emot henne och hon kämpade något vansinnigt mot sjukdomen som ändå vann.
Under hennes sjukdomstid grät jag och kände en fruktansvärd panik inom mig att hon mådde så dåligt och bara blev sämre och sämre, när läkarna i januari -13 berättade att vi behövde förbereda oss på att det kanske inte skulle gå så bra för mamma bröt jag ihop, jag har aldrig mått så dåligt eller varit så ledsen i hela mitt liv.
I april dog hon och efter det har jag haft så svårt att sörja. Jag blev oplanerat gravid tre månader senare, började läsa på högskolan fyra månader senare och delade på mig med mitt barns pappa för ca 1 1/2 år sedan.
Allt som har hänt mig på så kort tid har gjort att sorgen lite hamnat på efterkälken. När jag tänker på min mamma eller när jag besöker kyrkogården blir jag nere och mycket tankar kommer men jag kan inte gråta, det går bara inte. Jag stod min mamma väldigt nära så det känns jobbigt att jag inte sörjer som man "bör".
Jag känner själv att jag inte sörjt och bearbetat det jag var med om tilltäckligt och är så rädd att det ska komma ifatt mig en dag. Är det någon som varit i samma sits och kan hjälpa mig hur jag ska tänka och göra?